کد خبر: ۲۹۸۵۸۸
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹

شاگردان محمدرضا لطفی در ساری کنسرت می‌دهند

گروه موسیقی برافشان به سرپرستی و آهنگسازی‌هامان خلیلی جمعه ۸خرداد در ساری به اجرای موسیقی می‌پردازند.
آفتاب‌‌نیوز :
هامان خلیلی، سرپرست و آهنگساز این گروه گفت: این اجرا در دو سانس 18:30 و 21:00 در سالن هلال احمر ساری برگزار می‌شود.

این نوازنده تار افزود: این کنسرت در دو بخش برگزار می‌شود؛ بخش نخست به بداهه خوانی و بداهه نوازی ساز و آواز اختصاص دارد و در بخش دوم نیز قطعاتی در دستگاه همایون از ساخته‌های خودم اجرا می‌شود. شعرهای این اجرا نیز از دهلوی، سعدی و یکی از تصانیف سروده ابوذر دارابی است.

خلیلی که از شاگردان محمدرضا لطفی است، درباره اعضای این گروه گفت: غلامرضا رضایی (خواننده)، هوشمند عبادی (نوازنده نی)، فریبا موفقی (نوازنده کمانچه)، مرجان عابد (نوازنده سنتور)، وحید ربیعی‌پور (نوازنده دف و دایره)، چکاد سچارکی (نوازنده کمانچه)، سهیل الله دادیان (نوازنده تنبک)، نیره فخری (نوازنده عود)، مهری دریاباری (نوازنده تار)، فرزاد موسوی (نوازنده بم تار) اعضای این گروه هستند و خودم نیز سرپرست و نوازنده تار هستم.

وی درباره گروه برافشان نیز گفت: این گروه بیش از یک سال است که تشکیل شده و با همکاری دوستان نوازنده اجراهایی نیز داشته‌ایم. اولین آلبوم این گروه نیز در مرحله آماده سازی است و احتمالا اواخر شهریور ماه به بازار موسیقی می‌آید.

سرپرست گروه موسیقی برافشان درباره تاثیر سبک زندگی و نوازندگی زنده یاد محمدرضا لطفی برای راه اندازی این گروه گفت: من با علاقه‌ای که به شیوه لطفی داشتم سعی کرده‌ام در این گروه نیز شیوه استاد را ادامه دهم. تلاش کرده‌ام‌‌ همان گروه شیدا را البته با نگاهی نو و دیدی شخصی‌تر ادامه دهم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ‌هامان خلیلی سرپرست و نوازنده تار این گروه از شاگردان محمدرضا لطفی و خود از مدرسان تار در مکتبخانه میرزا عبدالله است. خلیلی شاگردی اساتیدی چون جواد حیدری، مرحوم مسعود خلیلی، مسعود شعری و محمدرضا لطفی را در کارنامه هنری خود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین