کد خبر: ۲۹۸۶۰۵
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
رضایی با اشاره به جلسه مجمع تشخیص اعلام کرد:

قوا از جهت‌دادن به آرای مردم بپرهیزند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من به عنوان یک رزمنده اسلام به همه پاسداران، ‌بسیجیان و همه رزمندگان جبهه اسلامی می‌گویم که آمادگی کاملی داشته باشید.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن رضایی افزود: این بار باید بگوییم که اگر بخواهد اتفاقی در مرزهای ما بیفتد،‌ آنچنان جواب ما محکم و جدی باشد که توطئه‌هایشان تداوم نیابد و وقت ما را در سازندگی‌ و پیشرفت کشور نگیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز شنبه در نشست خبری که پس از جلسه این مجمع در ساختمان کوثر این مرکز برگزار شد، خاطرنشان کرد: در جلسه امروز سیاست‌های کلی انتخابات مجدداً مطرح شد و طی آن دو موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: نخستین موضوعی که در این جلسه مطرح شد دخالت قوای سه گانه در انتخابات بود. مقرر شد که دخالت قوای سه‌گانه در انتخابات در چارچوب قانون باشد و این قوا از هر نوع اعمال قدرت و جهت دادن به آرای مردم پرهیز کنند. چرا که نباید از قدرت برای جهت دادن به آرای مردم استفاده شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که دومین موضوع مطرح شده در جلسه امروز ممنوعیت استفاده کاندیداها و احزاب از حمایت‌ها و امکانات کشورهای خارجی بود، خاطرنشان کرد: تاکنون صحبت‌های زیادی در این رابطه بوده اما امروز در مورد این موضوع یک سیاست تنظیم شد و در مورد این‌که آیا تاکنون چنین اتفاقی افتاده یا خیر صحبتی مطرح نشد.

وی در ادامه اظهار کرد: موضوع رابطه میان دولت و مدیریت شهری نیز از جمله دیگر موارد مطرح شده در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. در این رابطه قرار شد که وزارت مسکن و شهرسازی از ناحیه دولت در ساخت و سازهای شهری، تراکم فروشی و تخلفاتی که در شهرداری‌ها صورت می‌گیرد وظایفی را عهده‌دار شود.

رضایی اضافه کرد: این موضوع در ادامه سیاست‌های برنامه ششم توسعه و به عنوان یک متمم تنظیم شد که قرار است تقدیم مقام معظم رهبری شود.

رضایی با بیان اینکه در جلسه امروز مباحثی در مورد شرایط حساس منطقه‌ مطرح شد، گفت: در جلسه امروز مطرح شد که شرایط حساس است و در منطقه نیاز به یک اجماع عمومی داریم.

وی با بیان این‌که مجموعه تحرکات و تهدیداتی که از سوی آمریکا و اسرائیل با همدستی برخی از کشورهای منطقه آغاز شده است، گفت: اکنون نمونه‌هایی از این تحرکات را در کشورهای سوریه و یمن مشاهده می‌کنیم اما ظاهراً آنها برنامه‌های دیگری نیز دارند تا این ناامنی‌ها را به مرزهای غربی و شرقی کشورمان بکشانند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: اخبار و تحلیل‌هایی وجود دارد که خواب‌هایی برای امنیت ملی‌مان دیده‌اند.

رضایی تصریح کرد: من به عنوان یک رزمنده اسلام به همه پاسداران، ‌بسیجیان و همه رزمندگان جبهه اسلامی می‌گویم که آمادگی کاملی داشته باشید. این بار باید بگوییم که اگر بخواهد اتفاقی در مرزهای ما بیفتد،‌ آنچنان جواب ما محکم و جدی باشد که توطئه‌هایشان تداوم نیابد و وقت ما را در سازندگی‌ و پیشرفت کشور نگیرد.

رضایی در ادامه تأکید کرد: هیچ قدرتی قادر نیست که امروز در مرزهای جمهوری اسلامی ایران ناامنی ایجاد کند.

وی با بیان این‌ که آمادگی رزمندگان، بسیجیان و مردم ما بسیار مهم است،‌گفت: هر وقت آمادگی داشته باشیم موفقیت بیشتری داریم و ملتی که غافلگیر شود هزینه‌های بسیاری باید بپردازد، خاطرنشان کرد: با هوشیاری می‌توانیم بسیاری از این توطئه‌ها را خنثی کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی اظهارات در مورد فعالیت‌ همزمان خود در سپاه پاسداران و مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: برخی گفته‌اند که چون لباس پاسداری پوشیده‌ام در مجمع نیستم اما باید بگویم که اینگونه نیست. من در مجمع هم به عنوان دبیر مجمع و هم به عنوان رئیس کمیسیون اقتصاد کلان ادامه می‌دهم و به دولت و قوای دیگر نیز کمک می‌کنم. اما با پوشیدن لباس پاسداری فرصتی یافتم تا به فرماندهان مشورت داده و تجارب دفاعی خود را به نسل‌های آینده منتقل کنم.

محسن رضایی در ادامه نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در جلسه امروز کمیسیون سیاسی دفاعی مجمع با حضور آقایان شمخانی و رئیس مجلس این موضوع مطرح شد، گفت: قرار شد که در رابطه با استانی – شهری شدن انتخابات یک سیاست مطرح شود.

وی با تأکید بر این‌که در حال حاضر بحث انتخابات استانی مطرح نیست بلکه بحث انتخابات استانی – شهری مطرح است، افزود: امروز این موضوع در کمیسیون مربوطه مجمع به جمع‌بندی رسید و در جلسه آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد این موضوع خواهیم شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر صالحی و ولایتی مبنی بر دبه کردن طرف مقابل مذاکرات و پاسخ ایران به این موضوع، ‌اظهار کرد: آمریکایی‌ها در حال چانه زنی هستند و حرفهایی که مطرح می کنند برای گرفتن امتیازات بیشتر است. در حال حاضر مسائل در مرحله نگارش است و هر کسی که زور بیشتری بگذارد سهم بیشتری می‌برد.

رضایی با تأکید بر این‌که آمریکا دیگر راه بازگشتی به تهدیدها ندارد،‌ ادامه داد: آمریکا راهی جز ادامه راه کنونی ندارد و مباحثی که مطرح می‌کند به خاطر این است که ایران را وادار به عقب‌نشینی بیشتری کرده و امتیازات بیشتری از سوی ایران دریافت کند.

وی همچنین با تأکید بر این‌که مذاکره کنندگان کشورمان باید رهنمودهای مقام معظم رهبری و خطوط قرمز را به طور کامل رعایت کنند، گفت: مذاکره کنندگان باید مطمئن باشند که با رعایت رهنمودهای رهبری و خطوط قرمز موفقیت‌شان بیشتر خواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به درخواست‌های طرف‌های مقابل مذاکرات هسته‌ای درباره بازرسی از مراکز نظامی کشورمان، گفت: معمولاً در شرایطی که مباحث در حال رسیدن به فینال است بحث‌ها به صورت خیلی جدی‌تر دنبال می‌شود. در همین راستا چنانچه آنها امروز مباحثی درباره بازرسی از پادگان‌ها مطرح کرده‌اند، اگر ایران این موضوع را بپذیرد فردا آنها خواسته‌های دیگری مطرح می‌کنند و می‌گویند که باید خانه مسئولین کشور را نیز باید مورد بازرسی قرار دهند.

وی تصریح کرد: این‌که ایران در بحث بازرسی از پادگان‌ها مقاومت می‌کند تنها به دلیل موضوع پادگان‌ها نیست بلکه بحث بر این است که باید جایی جلوی زیاده‌خواهی‌های غرب گرفته شود در غیر این‌صورت چنانچه رویه فعلی ادامه یابد آنها وارد مباحث دیگری خواهند شد.

به گزارش ایسنا، رضایی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اظهارات اخیر وزرای اتحادیه اروپا در مورد حوثی‌های یمن، اظهار کرد: عربستان با مشکلاتی مواجه شد و فکر می‌کرد که می‌تواند طی دو سه هفته موضوع یمن را حل کند اما امروز در یک باتلاق گرفتار شده است. این‌که اوباما از سران کشورهای عربی دعوت می‌کند و به آنها روحیه می‌دهد یا وزیر خارجه آمریکا اعلامیه صادر می‌کند، دست و پا زدن و فرورفتن دولت عربستان در باتلاق یمن است و بیشتر برای روحیه دادن به ارتش و دولتمردان این کشور است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تأکید بر این‌که این اقدامات هیچ اثر حقوقی و بین‌المللی نخواهد داشت، گفت: این‌گونه اقدامات جبنه تبلیغاتی و روانی دارد و بیشتر برای کمک به دولت عربستان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین