کد خبر: ۲۹۸۶۰۹
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱

چرا اصغر فرهادی و علی رهبری به تالار وحدت رفتند؟+تصاویر

علی رهبری در اجرای پایانی نمایش «سقراط» پیشنهاد داد اجرای این نمایش مانند اپرا ادامه داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
نمایش «سقراط» دیشب، جمعه یکم خردادماه، پس از 105 اجرا در تالار وحدت، به سومین دور اجراهای خود پایان داد.

در آخرین اجرای «سقراط» هنرمندانی همچون علی رهبری، مهدی هاشمی، اصغر فرهادی، سیمین اکرامی، بهرام دبیری، پوران درخشنده، سامر حبیبی، جمیل رستمی، فرشید زارعی‌فرد، شیرین بینا، و همچنین محسن هاشمی و فاطمه هاشمی، فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و مهندس روبرت بگلریان، نماینده ارامنه جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی، حضور داشتند.

میهمانان پس از اجرا با حضور در پشت صحنه، با عوامل نمایش دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

علی رهبری، رهبر ارکستر سمفونیک تهران، درباره نمایش «سقراط» گفت: من نیمی از عمرم را در اپراهای لندن، مانهایم، اشتوتگارت، دوسلدورف و... فعالیت کرده‌ام. وقتی به ایران آمدم گفتم تالار وحدت باید در اختیار موسیقی و اپرا باشد و از اجراهای تئاتر در این‌جا کاسته شود. اما امشب از دیدن این اثر بسیار خوشحال شدم و فکر می‌کنم اجرای «سقراط» باید مانند یک اپرا تکرار شود. این نمایش حتی اگر 300 اجرا هم داشته باشد مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد. مانند شبح اپرا در لندن که بیش از 20 سال اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، او خطاب به عوامل نمایش گفت: انگار شما از کره‌ی دیگری به این مملکت آمده‌اید و اثری روی صحنه برده‌اید که با وجود این‌که مفاهیم سطح بالایی را مطرح می‌کند، مردم معمولی هم با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

چرا اصغر فرهادی و علی رهبری به تالار وحدت رفتند؟+تصاویر

رهبری که این روزها مشغول برنامه‌ریزی برای اجرای ارکسترها در تالار وحدت است، گفت: اسفندماه که آمدم، پیشنهاد تشکیل سازمان ارکسترها را دادم و حالا مشغول زمان‌بندی برنامه ارکسترها در فاصله مهرماه امسال تا مهر سال بعد هستم. در این دوره برنامه‌های ارکستر ملی، ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر مجلسی، ارکستر سازهای بادی، ارکستر سازهای ایرانی، اپرا و باله اجرا خواهند شد. اما با این حال قول می‌دهم اگر بخواهید این نمایش یا اثری در این سطح را روی صحنه ببرید، تالار وحدت را در اختیارتان بگذارم.

چرا اصغر فرهادی و علی رهبری به تالار وحدت رفتند؟+تصاویر

نمایش «سقراط» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی، از هفتم فروردین‌ماه امسال برای سومین بار در تالار وحدت روی صحنه رفت و با 105 اجرا در سه دوره و بیش از 80 هزار تماشاگر، دیشب یکم خردادماه به اجراهای خود پایان داد.

چرا اصغر فرهادی و علی رهبری به تالار وحدت رفتند؟+تصاویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین