کد خبر: ۲۹۸۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸

هوای شیراز و مشهد پاک و سه کلان شهر در شرایط سالم قرار دارد

مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور روز شنبه اعلام کرد: هوای شیراز و مشهد پاک، کلان شهرهای تهران ، اراک و اصفهان سالم و مرج و اهواز در شرایط ناسالم قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش مرکز کنترل و پایش محیط زیست، بر اساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده است، تحلیل وضعیت گرد و غبار از 8 صبح اول خرداد تا 8 صبح دوم خرداد، به دلیل پوشش ابر در حال عبور در بخش شمال غربی تحلیل پدیده گرد و غبار امکان پذیر نبود.

از ابتدای صبح روز گذشته یک چشمه گرد و غبار درمحدوده استان های یزد، کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان مشاهده می شود که تا نیمه شب به سمت جنوب و جنوب شرقی رفته و غلظت آن کاهش یافته است.

مجید آزادی مدیرگروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو روز شنبه به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران 4متر بر ثانیه ( 14 کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی بیش از 10 کیلومتر و رطوبت نسبی نیز 12 درصد است.

وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران نیمه ابری، با بیشنیه دمای 32 و کمینه دمای 21 درجه سانتیگراد در 24ساعت گذشته اعلام شده است.

آزادی گفت: هوای تهران برای 24 ساعت اول کمی ابری در بعد ازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده، 24 ساعت دوم کمی ابری دربعدازظهر افزایش ابر و وزش باد و 24 ساعت سوم کمی ابری در بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات و وزش باد پیش بینی شده است.

به گفته وی دمای کنونی تهران 31 درجه سانتیگراد، هوا نیمه ابری و جهت باد جنوب شرقی گزارش شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین