کد خبر: ۲۹۸۶۴۹
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱

افشاگری‌ جاسوس‌های سابق کره شمالی

وی گفت: در سال 1995 میلادی در حالی که در ماموریتی در سئول به سر می‌بردم پیش از آنکه بتوانم برای فرار از دستگیری خودکشی کنم توسط مقامات کره جنوبی مضروب شدم.
آفتاب‌‌نیوز : "اگر به خودکارهای سمی و سلاح‌های آتش‌زن نگاه کنید، فکر می‌کنید به تماشای یک سری از فیلم‌های جیمز باند نشسته‌اید اما این سلاح‌ها واقعی هستند و همچنان جزو زرادخانه جاسوس‌های کره شمالی محسوب می‌شوند."

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سی ان ان، کیم دونگ شیک، فردی که ادعا می‌کند زمانی قرار بود برای انجام ماموریت‌های دولت پیونگ یانگ به داخل کره جنوبی نفوذ کند، می‌گوید: زمانی که دبیرستانی بودم برای جاسوسی انتخاب شدم. مرا به مدت چهار سال به یک دانشگاه تخصصی فرستادند و در آنجا مهارت‌های مختلف از جمله هنرهای رزمی، غواصی و چگونگی تیراندازی و کار با مواد منفجره را آموختم. چند سال پس از آنکه کاملا آموزش دیده بودم به من گفتند که چرا انتخاب شده‌ام.

وی افزود: وقتی به من گفته شد که قرار است یک جاسوس باشم مات و مبهوت شدم. در گذشته رویدادهای مختلفی برای جاسوس‌ها رخ داده بود. بسیاری از جاسوس‌ها که به کره جنوبی اعزام شده بودند کشته می‌شدند و من گمان کردم که من نیز خواهم مرد.

کیم دونگ شیک ادامه داد: آموزش فیزیکی تنها بخشی از برنامه آن‌ها بود و آمادگی‌های روانی هدف اصلی آن‌ها محسوب می‌شد. ما گمان می‌کردیم که آماده می‌شویم تا به خاطر حکومت خاندان کیم و رهبر کره شمالی کشته شویم و اگر دستگیر می‌شدیم، می‌دانستیم که زنده نخواهیم ماند.

وی گفت: در سال 1995 میلادی در حالی که در ماموریتی در سئول به سر می‌بردم پیش از آنکه بتوانم برای فرار از دستگیری خودکشی کنم توسط مقامات کره جنوبی مضروب شدم.

کیم دونگ شیک مدعی است به عنوان تنبیه در مورد اینکه نتوانسته ماموریتش را با موفقیت انجام دهد، تمامی خانواده‌اش در کره شمالی اعدام شدند.

شبکه خبری سی ان ان قادر نیست به صورت مستقل ادعاهای کیم دونگ شیک را تایید کند چرا که کره شمالی یکی از مرموزترین کشورهای جهان است.

کیم دونگ شیک گفت: نخستین ماموریتم در کره جنوبی به سال 1990 میلادی باز می‌گردد که قرار بود در آن یکی از جاسوس‌های عالی رتبه موسوم به "لی" را که مدت‌ها در کره جنوبی فعالیت می‌کرد به کره شمالی بازگردانم. دومین ماموریتم تلاش برای به خدمت گرفتن افرادی بود که عقاید ضد دولتی داشتند و به کره شمالی گرایش نشان می‌دادند.

وی افزود، از طریق رادیو موج کوتاه با مقرش ارتباط برقرار می‌کرده است.

کانگ میونگ دو، یکی از اعضای سابق این مقر می‌گوید: جاسوس‌های کره شمالی در کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا فعالیت دارند. یکی از اهداف آن‌ها به خدمت گرفتن کره‌ای-آمریکایی‌هایی است که تمایل به حمایت از کره شمالی دارند.

وی افزود: آن‌ها برای این هدفشان از سه تاکتیک مختلف استفاده می‌کنند. اول آنکه به آن‌ها ویزاهای آزاد به کره شمالی می‌دهند، دوم به آن‌ها امکان کار و پول درآوردن در آنجا را می‌دهند و سوم از زنان برای اغفال و وسوسه استفاده می‌کنند. از دهه 1980 میلادی به شدت از این تاکتیک استفاده شده است.

کانگ میونگ دو ادامه داد: من در سال 1984 میلادی در "اداره ایجاد اتحاد" کار می‌کردم. یکی از وظایف این اداره اعزام جاسوس به آمریکا، کره جنوبی و ژاپن بود. این اداره در حال حاضر نیز فعالیت دارد. جاسوس‌ها و ماموران اطلاعاتی نقش بزرگی در حفظ حکومت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ایفا می‌کنند.

وی افزود: کره شمالی تهدید جدی محسوب می‌شود. جاسوس‌ها در سطح ژنرال‌ها آموزش می‌بینند. آموزش‌ آن‌ها از سطح عالی برخوردار است. در نتیجه می‌توان گفت کره شمالی اهمیت بسیاری برای جاسوس‌ها قائل است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین