کد خبر: ۲۹۸۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶

65 درصد طلاق‌ها در 3 سال اول زندگی است

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش، جوانان خراسان رضوی گفت: مسائل جوانان قربانی اختلافات سیاسی شده است.
آفتاب‌‌نیوز : جعفر قدیری امروز سوم خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه برای اطلاع از جزییات برنامه‌های هفته جوانان، اظهار کرد: امروزه بسیاری از مسائل جوانان قربانی اختلافات سیاسی شده است، در حالی که جوانان بزرگترین سرمایه‌های جامعه هستند.


ادغام وزارت ورزش و جوانان ترکیب مبارکی نیست


وی با اشاره به اینکه ادغام وزارت ورزش و جوانان به دغدغه‌های جوانان ضربه زده است، ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان مفسر قانون نیست، بلکه مجری قانون است و این ادغام به هر صورتی باید اجرایی شود، اما گذشت زمان نشان داده که این ادغام ترکیب مبارک و میمونی برای حل مشکلات جوانان نیست.

قدیری با بیان گلایه خود از رسانه‌ها‌ عنوان کرد: در صورتی که رسانه‌ها مشکلات جوانان را جدی بگیرند، سایر افراد و ادارات نیز این موضوع را جدی تلقی می‌کنند، ورزش یکی از مولفه‌های مهم روزانه زندگی جوانان است اما در فضای مجازی و رسانه‌های تصویری کشور به مسائل جوانان پرداخته نمی‌شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش جوانان استان با بیان اینکه ازدواج یکی از مهم‌ترین رویدادهای زندگی انسان است، افزود: ازدواج‌های آموزشی یعنی ازدواج‌هایی که در محیط‌هایی مانند دانشگاه صورت می‌گیرد نسبت به سایر حوزه‌ها از استحکام بیشتری برخوردار است، اما باز هم متاسفانه خراسان رضوی در بحث طلاق رتبه اول را در کشور دارد و این آمار نگران‌کننده است.

قدیری با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج را جدی گرفته است، اضافه کرد: بیش از 75 درصد طلاق‌ها در سال‌های اولیه زندگی صورت می‌گیرد و 65 درصد نیز در سه ساله ابتدای زندگی اتفاق می‌افتد و این امر به دلیل نبود مهارت‌های لازم برای ازدواج رخ می‌دهد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش جوانان استان اضافه کرد: در سال 92 وزارتخانه ورزش و جوانان ادغام شده است، در خصوص جداسازی این دو حوزه نیز در حال حاضر طرح و لایحه‌ای مطرح نیست در ذهن و زبان‌ها زمزمه‌هایی شنیده می‌شود، اما اراده اجرایی وجود ندارد.

قدیری افزود: در صورتی که قرار بر جداسازی وزارت ورزش از جوانان باشد، باید این امر در مجلس شورای اسلامی مطرح و تصویب شود.

وی عنوان کرد: زیاده‌خواهی نسل جوان سطح توقعات طرفین را افزایش داده و این امر موجب بروز اختلافات بین زن و شوهر است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان در خصوص راه‌اندازی مراکز کنترل خشم در استان، خاطرنشان کرد: سه حوزه بهزیستی، شهرداری و اداره‌کل ورزش و جوانان باید پیگیر این موضوع باشند.

قدیری گفت: هلال‌احمر خراسان رضوی برای در اختیار گذاشتن مکان این کلنیک‌ها اعلام آمادگی کرده و بهزیستی نیز مشاور آن را تامین و اداره‌کل نیز از لحاظ بودجه و اعتبار در این حوزه کمک‌دهنده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پیگیری‌های لازم برای دریافت مجوزهای مربوط به اولین کلینیک کنترل خشم در مشهد در حال انجام است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش جوانان استان افزود: حوزه فرهنگی و حوزه جوانان در وزارتخانه ورزش و جوانان مستقل عمل می‌کنند اما این دو حوزه در استان‌ها ترکیبی است.

به گزارش ایسنا، قدیری در خصوص برنامه‌های هفته جوانان، اظهار کرد: اقداماتی مانند برگزاری ورزش باستانی، همایش پیاده‌روی خانوادگی، کوهپیمایی فرزندان شاهد، کارگاه‌های آموزشی کنترل خشم، برپایی ایستگاه‌های سلامت و … از جمله برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین