کد خبر: ۲۹۸۸۹۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
فاطمه راکعی در گفت‌وگو با آفتاب مطرح کرد:

تهدید زنان به بیکارشدن/ طرح‌های حمایتی ظاهرا فریب است

فاطمه راکعی، فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم با انتقاد از طرح کاهش ساعت کاری زنان وافزایش مرخصی زایمان تاکید کرد: اگر قرار باشد امتیازی به نفع بانوان در نظرگرفته شود باید حق استفاده از این حقوق اختیاری باشد و کسی نباید از بالا و یک سویه برای نیمی از جامعه تصمیم بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- طرحی در مجلس مطرح شده که بنابر این طرح، قرار است زنانی که در سه‌دسته سرپرست خانوار، دارای کودک معلول یا صعب‌العلاج و دارای فرزند زیر هفت‌سال جای می‌گیرند، به‌جای 44 ساعت کار در هفته، 36 ساعت کار کنند و از  دو روز مرخصی اضافه نیز  در سال برخوردار اشند.تهدید زنان به بیکارشدن/ طرح‌های حمایتی ظاهرا فریب است

فاطمه راکعی، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره طرح کاهش ساعت کاری زنان به خبرنگار آفتاب گفت: «من فکر می کنم چنین طرح‌هایی نباید به شکل از بالا به پایین به زنان جامعه تحمیل شود و کسانی نباید به طور کلی و بدون در نظر گرفتن عواقب درازمدت این طرح‌ها برای زنان تصمیم بگیرد.» 

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «اگر کسانی از روی عنایت و محبت و درجهت تقویت خانواده با حضور زنان اقدام به ارائه این طرح‌ها می‌کنند باید این امتیازات بدون اجبار باشد تا افراد به شکل اختیاری از این قوانین استفاده کنند.»

فاطمه راکعی تبعات دراز مدت این قوانین را کم‌کاری و خروج زنان از بازار کار دانسته و تاکید کرد‌: کم‌کاری و مرخصی زیاد قطعا زمینه خروج زنان را از بازار کار فراهم می‌کند. در بخش دولتی که معمولا زمینه رشد زنان و ارتقا مدیریتی زنان تا سطوح بالا وجود ندارد واضح است در شرایط برابر مردانی که حضور پررنگ‌تری دارند به ارتقا شغلی دست پیدا می‌کنند. در بخش خصوصی نیز این تهدید به نوع دیگری علیه زنان و  در سطوح پایین‌تر تهدید زنان به بیکارشدن بیشتر وجود دارد.

وی ادامه داد: زنان کارگر که عموما با مشکلاتی خانوادگی و معلولیت همسردسته وپنجه نرم می‌کنند و یاهمسران آنان قادر به تامین معاش خانواده نیستند. کارفرمایان بخش خصوصی نیز در بیشتر موارد منفعت و سود خود را ترجیح می‌دهند و در این صورت از استخدام زنان سرباز می‌زنند.

راکعی تاکید کرد: متاسفانه این قوانین ظاهر فریب هستند ممکن است که ظاهر این قوانین برای کسانی خوشایند باشند. اما تعمیم دادن آن برای زنانی که خواهان استفاده از این قوانین باشند، مفید است و قطعا برای کل جامعه زنان شاغل مفید و موثر نخواهد بود.

فعالان حقوق زن معتقدند با تصویب طرح‌های اینگونه شاهد سرباز زدن کارفرمایان از استخدام زنان خواهیم بود. کار فرمایان تصور می‌کنند اگر زنی با ویژگی‌های خاصی مانند داشتنِ فرزند زیر هفت سال را استخدام کند، متحمل ضرر خواهد شد و در نتیجه ترجیح می‌دهد که یک کارمند مرد را استخدام کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
8
7
تا وقتي اين همه مرد سرپرست خانوار بيكار داريم چرا بايد دختراني كه فقط براي خريد ماشين بهتر و موبايل گرانتر دنبال مشغوليت هستند ، بكار گرفته شوند!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
بنظرم باید هرکس شایسته تر ومتخصص ترشد به کارگرفته شود نه اینکه چون نان اوراست کما اینکه الان خانمها مسئولتر ونان اورتر هستنداینجوری فکرکردن ÷یشرفتی برا کشور نمیاره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
تا وقتی جامعه نیروی کارش رو با تبعیض های مختلف چه انواع پارتی بازی ها و چه تبعیض های جنسیتی انتخاب کند و نه شایستگی ،جامعه پیشرفت نمی کند.
باید به همه جامعه و مردان آموزش داد برای کسب شغل و و جهه اجتماعی باید توانایی های خود را افزایش دهند، نه این که انتظار داشته باشید با انواع استدلال های غیر منطقی بخشی از جامعه را محدود کنند تا گروهی که شما در آن قرار می گیرید موفق بشود.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
2
من نمی دانم این کشور ما کلا چند ساعت واقعی کار داره که بازم می خواید کمش کنید

چه طوری می خواهید پس این مملکت پیشرفت کنه

اصلا تو کشورهای خارجی ما چیزی به نام تعطیلی نداریم چیزی به نام کم کاری نداریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین