کد خبر: ۲۹۸۸۹۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

داعش 217 نفر را در سوریه اعدام کرد

تمام اعضای خانواده ها در کنار هم از جمله فرزندان و والدین آنها اعدام شده اند. اکثر این مرگها در پالمیرا رخ داده و برخی از اعدام با شلیک تیر و برخی دیگر به ضرب چاقو کشته شده یا اینکه سر آنها بریده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
یک گروه سوری روز یکشنبه اعلام کرد که گروهک داعش در 9 روز گذشته دست کم 217 نفر از جمله غیر نظامیان را پس از تصرف شهر باستانی پالمیرا در سوریه در داخل و اطراف این شهر اعدام کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیروت، گروه ناظر بر حقوق بشر سوریه گفت: این گروه، اعدام 67 غیرنظامی از جمله کودکان و 150 عضو نیروهای دولتی توسط تروریستهای داعش در بخشهای مختلف استان حمص از شانزدهم ماه مه به بعد را به ثبت رسانده است.

این گروه مستقر در انگلیس با اشاره به چند منطقه استان حمص افزود: گروه ناظر تأیید کرده است که داعش 67 غیر نظامی از جمله 14 کودک و 12 زن را در مناطق سخنه، الامیریه، حومه های خانه افسران و پالمیرا اعدام کرده است.

گروه مزبور افزود: داعش بیش از 150 عضو نیروهای دفاع ملی ارتش و کمیته های خلق و دیگران را به اتهام خبرچینان وفادار به رژیم اعدام کرده است.

رامی عبدالرحمن مدیر گروه ناظر گفت: تمام اعضای خانواده ها در کنار هم از جمله فرزندان و والدین آنها اعدام شده اند. اکثر این مرگها در پالمیرا رخ داده و برخی از اعدام با شلیک تیر و برخی دیگر به ضرب چاقو کشته شده یا اینکه سر آنها بریده شده است.

به گفته گروه ناظر، این اعدامها در روزهایی انجام شده که داعش از سنگرگاه خود در استان همجوار دیرالزور یورش خود را به استان حمص آغاز کرد.

شبه نظامیان داعش در تاریخ 13 مه شهر استراتژیک سخنه را به تصرف خود در آورده و 24 ساعت بعد با گرفتن پالمیرا موجب نگرانی های بین المللی در مورد سرنوشت تخریب آثار باستانی این شهر شدند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین