کد خبر: ۲۹۸۹۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

آنچه در اختتامیه کن گذشت+تصاویر

طی روزهای گذشته فرانسه سرگرم برپائی شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن بود. داوری این دور از جشنواره بر عهده برادران کوئن بود که در دنیای سینما از اعتبار و محبوبیت فراوانی برخوردارند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی- در حالی که دیشب مراسم اختتامیه این جشنواره جهانی برگزار شد، فیلم دیپان ساخته ژاک اودیار، برنده نخل طلای شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن شده است.

به گزارش «آفتاب» به نقل از گاردین، این فیلم را ژاک اودیار کارگردانی کرده و درباره یکی از شورشیان عضو گروه "ببرهای تامیل" است که از جنگ داخلی در سری‌لانکا می‌گریزد و تلاش می‌کند در فرانسه زندگی تازه‌ای برای خودش بسازد.

آنچه در اختتامیه کن گذشت+تصاویر

اودیار که پیش از این فیلم‌ هایش دو جایزه کم اهمیت‌ تر جشنواره کن را برده بودند هنگام دریافت این جایزه گفت: بردن این جایزه واقعا برایم تکان دهنده بود. بردن جایزه‌ای که داورانش برداران کوئن باشند خیلی استثنایی است.

نکته قابل توجه در فهرست فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره کن 2015 حضور پررنگ سینمای فرانسه بود. از 19 رقیب جایزه نخل طلای کن، پنج فیلم کاملا فرانسوی و چهار فیلم تولید مشترک این کشور با کشورهای دیگر بود؛ بنابراین اودیار برای گرفتن نخل طلا می بایست که با رقبای هموطن خود رقابت می کرد.

آنچه در اختتامیه کن گذشت+تصاویر

همچنین فیلم پسر روح به کارگردانی لازلو نمس مجارستانی هم جایزه دوم این جشنواره را گرفت.

یکی از اتفاقات نادری که طی این دور از جشنواره افتاد این بود که هیئت داوران جشنواره کن در اقدامی متفاوت جایزه بهترین بازیگر زن این جشنواره را به دو بازیگر زن اهدا کردند. رونی مارا هنرپیشه آمریکایی فیلم کارول و امانوئلا برکوت برای بازی در فیلم شاه من به طور مشترک برنده این جایزه شدند.

آنچه در اختتامیه کن گذشت+تصاویر

همچنین جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن به وینسنت لیندون بازیگر فیلم مرد ساده از کارگردان فرانسوی، فرانس بریز رسید. او در این فیلم نقش مردی را بازی می‌کند که شغلش را از دست می‌دهد و ناچار می‌شود در یک فروشگاه بزرگ بازرس مواد غذایی شود.

لیندون بازیگر این فیلم هنگام دریافت جایزه‌ اش گفت: این اولین بار است که من در عمرم جایزه ‌ای می‌گیرم و این جایزه را به همه مردمی تقدیم می‌کنم که به زندگی ساده‌ شان قانع‌اند.

آنچه در اختتامیه کن گذشت+تصاویر
 
در حالی شصت و هشتمین جشنواره کن برگذار شد که چشم بسیاری از ایرانی ها به دلیل حضور یک فیلم ایرانی در بخش نوع نگاه، در حال دنبال کردن اختتامیه این مراسم بود. 19 فیلم برای دریافت جوایز بخش نوعی نگاه جشنواره کن رقابت می ‌کردند که ناهید به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه‌ کنندگی بیژن امکانیان از ایران یکی از این فیلم‌ها بود. فیلمی که نهایتا تواغنست از پس سایر رقبا به خوبی برآید و جایزه را نصیب خود کند.  ساره بیات، پژمان بازغی و نوید محمدزاده در این فیلم بازی می‌کنند که اولین فیلم بلند سینمایی پناهنده است.

بخش نوعی نگاه به استعدادهای نو اختصاص دارد، اما امسال تی ‌یری فرمو مدیر جشنواره کن و کمیته انتخاب او تصمیم گرفتند تازه‌ ترین ساخته‌های بعضی از رقبای همیشگی نخل طلا مانند نائومی کاواسه، بریلانته مندوزا و آپیچاتپونگ ویراستاکول کارگردان برنده نخل طلا را در این بخش بگذارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
9
عکسها همه مردونه بود!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین