کد خبر: ۲۹۸۹۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

روانچی: برای توافق، تحت فشار زمان قرار نداریم

مشائیل لینهارت ، قائم مقام وزارت امور خارجه اتریش که در رأس هیأتی در ایران به سر می‌برد ، با مجید تخت روانچی ، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه دیدار و درباره موضوعات مختلف روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در این دیدار معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه کشورمان با اشاره به روابط خوب و تاریخی دو کشور ایران و اتریش ، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تقویت روابط دوجانبه در ابعاد مختلف سیاسی ، اقتصادی ، تجاری ، پارلمانی ، علمی ، فرهنگی و ورزشی اعلام کرد.

در ارتباط با موضوع هسته‌ای ، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه کشورمان ، ضمن اشاره به فرآیند دستیابی به راه حل‌ها در جریان گفت‌وگوهای لوزان سوئیس ، به مذاکرات هفته‌های گذشته در ارتباط با تدوین متن نهایی توافق اشاره و تأکید کرد: امیدواریم طرف مقابل با پرهیز از مواضع حداکثری تلاش نماید تا قبل از موعد مقرر به توافق جامع برسیم اگرچه ما تحت فشار زمان قرار نداریم و به دنبال توافقی هستیم که همه حقوق‌مان را در بر داشته باشد .

به گزارش ایسنا، تخت روانچی همچنین در بخش دیگری ضمن تشریح شرایط پیچیده و حاد حاکم بر منطقه بر لزوم یافتن راه حل سیاسی برای برون رفت از بحران یمن تأکید و افزود : هدف جمهوری اسلامی ایران استقرار صلح و ثبات در منطقه از طریق گفت‌وگو و راه‌های مسالمت‌آمیز است .

در جریان این دیدار همچنین ، قائم مقام وزارت خارجه اتریش ضمن ابراز خوش‌بینی نسبت به نیل به توافق هسته‌ای و ضروری دانستن آن ، آمادگی کامل اتریش را برای بسط مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین