کد خبر: ۲۹۸۹۵۱
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

دفاع از اعتدال در دانشگاه احمدی‌نژاد/دهقان: مذاکره از جنگ دشوارتر است

دهقان افزود: ما به عنوان خانواده اعتدال باور داریم که مذاکره از جنگ دشوارتر است. امروز جهان حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناخته ،در مساله آب سنگین ما تعیین کننده بودیم ، فردو را برای تحقیق داریم و تعداد سانتریفیوژ از جزئیاتی است که آن هم انشاءالله مدیریت عقلانی خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- یکشنبه سوم خرداد برنامه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه علم و صنعت با سخنگوی حزب اعتدال و توسعه به دعوت تشکل مجمع حزب ا.. برگزار شد که طی آن غلامعلی دهقان گفت: ما به عنوان اولین حزبی که جریان اعتدال را به کشور معرفی کردیم و از کاندیداتوری دکتر روحانی حمایت کردیم اکنون در دوسالگی دولت اعتدال، قضاوتمان این است که کشور به مسیر عقلانیت بازگشته است.

به گزارش آفتاب، وی در ادامه با اشاره به چهار ویژگی دانشجوی آرمانی، گفت: قبل از همه باید به جبر طبیعت غلبه کنیم که قاعدتا بر پایه علم نوین بشر امکان‌پذیر است و بر دانشجویان ما واجب است که به عنوان سرمایه غنی انسانی کشور به علم و دانش اهمیت دهند و آن را در جهت افزایش ثروت و قدرت کشور به کار بندند. در ژاپن زلزله هشت ریشتر دو نفر را به کام مرگ می‌نشاند و در رودبار هفتاد درصد شهر ویران می‌شود و این نشان فاصله علمی ما و آنهاست در عمل، در حالی که جوانان ما در استعداد کم ندارند.

دفاع از اعتدال در دانشگاه احمدی‌نژاد/دهقان: مذاکره از جنگ دشوارتر است

دهقان افزود: دومین ویژگی تسلط بر جبر تاریخ است. دهقان با یادآوری تاریخ قاجار تا امروز، فهم درست تاریخ را برای دانشجویان لازم دانست و گفت: اتفاقات و افراد  مثبت مختلفی در تاریخ ما حضور داشته‌اند  چه در ایران باستان و چه پس از حضور اسلام در ایران که به گفته ابن خلدون  در آن دوران، هر نابغه‌ای، دید از خطه تمدن ایران یافت.

دهقان با اشاره به اشتباهات غرب از جمله نگاه استعماری به بعضی کشورها در دوره‌هایی از تاریخ گفت: باید بپذیریم که در کنار تاریخ ما که شامل اشتباهاتی هم است، خیزشی در غرب نیز اتفاق افتاد. 

دهقان ویژگی سوم دانشجوی آرمانی را تسلط بر جبر محیط دانست و گفت: خواسته یا ناخواسته قسمتی از عقاید ما حاصل محیط اطراف ما است. دانشجوی واقع‌بین باید مسیر رسیدن به اهداف را با توجه به واقعیات تعیین کند و بداند که اگر به دنبال تاثیر در جامعه هستیم باید بر پایه واقعیات جامعه خود تحلیل ارائه دهیم که البته هزینه فایده مورد نظر اعتدال، به معنی توازنی بین واقعیت و آرمان است و نه نافی آن. اما جبر چهارمی که باید با آن برخورد کنیم، غلبه بر نفسمان است که با این مدیریت انسان اخلاقی ساخته می‌شود، انسانی که نیاز هر جامعه پیشرو و روبه‌جلویی است. اشتباه است اگر تصور کنیم بعد از توافق با مثلا امریکا مشکلات کشور تماما حل می‌شود بلکه با تحول شخصیت ایرانی فارغ از صنف و طبقه‌ است که توسعه عینی می‌شود. البته اخلاق سهم کمی در توسعه کشور ندارد که به علت غلبه نفس است. متاسفانه حتی در بین سیاست‌مداران ما نیز برخی خارج از اخلاق رفتار می‌کنند که همین می‌تواند صدمات زیادی به تاریخ کشور بزند.

در  بخش دیگری از برنامه که به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد، دانشجویان ضمن حمایت از دولت یازدهم از تاکیدشان بر اجرای همه وعده‌های دولت اعتدال هنگام انتخابات سخن گفتند که دهقان بر اهتمام دولت در تحقق همه وعده‌هایش به دانشجویان تاکید کرد و گفت: باید ضمن انتظار از دولت موانع را هم در نظر بگیریم که اتفاقا طی مقدمه از آن با نام جبر محیط نام بردم.

دهقان در پاسخ به سئوال‌های در انتقاد از  سیاست داخل و خارجی دولت گفت: برخورد گزینشی در قضاوت در مورد همچین مساله کلانی اشتباه است و اگر روند کلی مدیریت کشور در این دوسال را ببینیم، پس از دوره‌ای که ارزش پول کشور به یک سوم کاهش دادند، قطعا عقلانیت متصل به پیشرفت در آن مشهود است و ما اتفاق بیست و چهارم خرداد را پاسخی به  بحران ساخته از هشت سال گذشته می‌دانیم.

دهقان در بخش دیگری از پاسخ‌های خود به پرسش‌های دانشجویان درباره سیاست خارجی دولت گفت: مردم در 24 خرداد عقلانیت را به کشور بازگرداندندکه امروز بدون کاهش اندکی از عزت ایرانیان، بر سر میز گفت‌وگو با شش قدرت جهانی نشسته‌ایم و تصویر ایران در جهان را بهبود بخشیده‌ایم.

دفاع از اعتدال در دانشگاه احمدی‌نژاد/دهقان: مذاکره از جنگ دشوارتر است

دهقان افزود: ما به عنوان خانواده اعتدال باور داریم که مذاکره از جنگ دشوارتر است. امروز جهان حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناخته ،در مساله آب سنگین ما تعیین کننده بودیم ، فردو را برای تحقیق داریم و تعداد سانتریفیوژ از جزئیاتی است که آن هم انشاءالله مدیریت عقلانی خواهد شد.

دهقان در ادامه درباره فضای دانشگاه‌ها در دولت اعتدال با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات در این خصوص فرهنگی است، گفت: داشتن تشکل‌های قانونی در دانشگاه‌ها را مفید و لازم می‌دانم. در انگیزه دولت در اجرای قانون نیز تردید نکنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین