کد خبر: ۲۹۸۹۶۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
نماینده دزفول:

شهر مقاومت هنوز محروم است

نماینده دزفول گفت: ارایه خدماتی که اخیرا آغاز شده، راضی کننده نیست و انتظار می‌رود که مسئولان دزفول را که نقش خود را به عنوان یک شهر مقاوم و پایدار در طول تاریخ به خوبی ایفا کرده، دریابند.
آفتاب‌‌نیوز :
عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دزفول یکی از شهرستان‌های مهم استان خوزستان است که در دارای قدمت تاریخی زیادی است و از وجود علمای بزرگی همچون شیخ اعظم شیخ انصاری دزفولی بهره برد. دزفول به شهر دارالمومنین نیز معروف است. همچنین دزفول از جمله شهرهایی بود که به سرعت وارد جریان انقلاب شد و شهدای زیادی را نیز در این راه تقدیم کرد و در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز دین خود را به اسلام، انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کرد.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز مقاومت و پایداری که به نام مقاومت و پایمردی مردمان غیور این شهر نام گذاری شده است، گفت: دزفول به چند دلیل هم برای ما و هم برای دشمن بعثی مهم بود؛ به جهت اینکه پشتیبان کننده جنگ و تامین‌کننده نیازهای خط مقدم جبهه بود، بسیار اهمیت داشت. یکی از شهرهایی مهم کشور در نزدیکی خط مقدم بود و لشکر ولی عصر(عج) هم از همین بچه‌های دزفول شکل گرفت. در جنگ نیز با تقدیم 2600 شهید، نقش بسزایی در جنگ ایفا کرد. اما پس از پایان جنگ بازسازی دزفول مانند شهرهای دیگر خوزستان از جمله آبادان و خرمشهر نیمه‌کاره رها شد ولی همت مردم موجب شد همه دست به دست هم دهند تا شهر ساخته شود با این وجود، محرومیت این شهر مقاوم پس از گذشت چندین سال از عمر جنگ به راستی بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: اگر جغرافیای شهرستان دزفول را در نظر بگیرید، بیش از 60 تا 70 درصد از این جغرافیا در محرومیت‌هایی مثل نداشتن آب آشامیدنی، برق، گاز، تلفن و جاده به سر می‌برند و امواج رادیویی نیز در برخی از نقاط شهرستان قابل دریافت نیست و در بخش چغامیش هنوز هم که هنوز است یک درمانگاه مناسب وجود ندارد.

نماینده دزفول در مجلس عنوان کرد: در وزارت راه به این نتیجه رسیدیم که دزفول و به خصوص روستاهای آن جزو چند منطقه معدود کشور است که فوق‌العاده محروم به شمار می‌رود و مناطقی مانند سردشت و شَیون جزو مناطق واقعا محروم این شهرستان هستند. در بخش آب شرب روستایی از 435 روستا بالای 45 خانواده جمعیت فقط 96 روستا دارای آب هستند، البته اقدامات خوبی در این چند سال صورت گرفته اما لازم است توجهی بیشتری به این ناحیه شود.

پاپی‌زاده اظهار کرد: از چهار بیمارستان دزفول 2 بیمارستان به دلیل قدیمی بودن کاربری بیمارستان خود را از دست داده‌اند. در دو سال گذشته با پیگیری موضوع مجوز ساخت یک بیمارستان جدید تامین اجتماعی دریافت شده است و برای احداث این بیمارستان 6 میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم. روز گذشته عملیات اجرایی ساخت این بیمارستان با حضور وزیر کار آغاز شد و امید می‌رود تا دو سال آینده این مرکز درمانی، ساخته و تحویل مردم داده شود.

وی ادامه داد: دزفول در دو سه دهه اخیر تنها دارای یک دانشکده علوم پزشکی بود اما با پیگیری‌های انجام شده مجوز دو دانشکده جدید، اخذ و دانشکده علوم پزشکی دزفول به دانشگاه ارتقا یافت. همچنین مجوز بکارگیری 58 متخصص و فوق تخصص اخذ شده و تاکنون نزدیک به 39 نفر از این افراد از سراسر کشور در دزفول جذب شده‌اند.

نماینده دزفول در مجلس اظهار کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در جهت توسعه این شهرستان انجام شد، مجهز کردن این منطقه به بزرگترین صنعت شمال خوزستان بود. ساخت کارخانه فولاد دزفول به عنوان بزرگترین صنعت شمال خوزستان در دستور کار قرار گرفت، زمین آن واگذار و مجوزهای لازم برای ساخت آن نیز اخذ شد. همچنین دیوارکشی و نصب سوله‌ها انجام شد و قرارداد خط تولید آن با کشور ایتالیا، منعقد و اولین محموله خط تولید آن وارد دزفول شد.

پاپی‌زاده بیان کرد: کارگاه‌های نصب خط تولید در سه شیفت کاری مشغول به کارند و هم اکنون کارخانه فولاد دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی است و امید است تا پایان امسال اولین فاز کارخانه دزفول افتتاح شود.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه دزفول یک شهرستان کشاورزی است، در زمینه توسعه کشاورزی در این شهرستان با یک سرمایه‌گذار وارد مذاکره شده و موفق شدیم بزرگترین سردخانه محصولات کشاورزی در جنوب غرب کشور را با مشارکت این سرمایه‌گذار بسازیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین