کد خبر: ۲۹۸۹۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲

طالبان مذاکره با نمایندگان دولت افغانستان را تکذیب کرد

طالبان دیدار با مقامات افغان را در چین برای پیشبرد مذاکرات صلح تکذیب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
طالبان گزارش های سفر سرکردگانش را به چین برای مذاکره با نمایندگان دولت افغانستان تکذیب کرد. گفته می شود چهار نماینده طالبان در "اورومچی،" شهری در شمال غربی چین، با اعضای ارشد شورای عالی صلح افغانستان دیدار کردند.

به گزارش صدای آمریکا،ذبیح الله مجاهد، سخنگوی دولت طالبان، دوشنبه در ایمیلی نوشت: این شایعات را تکذیب می کنیم. دشمن از این تبلیغات برای تقویت روحیه پرسنل امنیتی خود استفاده می کند.

به گزارش وال استریت ژورنال، این ملاقات در پکن و با کمک  آژانس جاسوسی پاکستان با هدف بررسی احتمال برقراری صلح میان دولت افغانستان و طالبان برگزار شد. همچنین در این گزارش آمده مقامات چینی و پاکستانی در این جلسه حضور داشتند. مقامات چینی و پاکستانی واکنشی به این گزارش نشان ندادند. در این روزنامه آمده، محمد معصوم ستانکزی، وزیردفاع جدید افغانستان، این ملاقات را ترتیب داده است.

پاکستان مدت هاست طالبان را به توقف عملیات بهاره در افغانستان و پیش برد مذاکرات صلح با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، تشویق می کند. اما شبه نظامیان طالبان این درخواست را رد کرده اند و  از اواخر آوریل (اوایل اردیبهشت) حملات خود را به استان های افغانستان  افزایش داده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین