کد خبر: ۲۹۸۹۸۶
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴

دبکا: داعش به مرزهای مشترک اردن با عراق و سوریه نزدیک شده است

یک پایگاه خبری صهیونیستی با ادعای اینکه داعش به مرزهای مشترک اردن با عراق و سوریه نزدیک شده است و صبح فردا (سه‌شنبه) به این مرزها خواهد رسید، تاکید کرده است که ارتش سوریه هیچ نیرویی برای مقابله با داعش در مرزهای خود با اردن ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
 یک منبع نظامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری دبکای رژیم صهیونیستی ادعا کرد: داعش با تانک‌ها و خودروهای زرهی ساخت آمریکا که در عراق به دست آورده از روز گذشته حرکت خود را از مرکز شهر پالمیرا به سوی مرزهای سوریه با اردن آغاز کرده است و این در حالی است که ارتش سوریه در این مرزها حضور ندارند.

به گزارش شبکه خبری النشره لبنان،این منبع نظامی افزود: ماموریت اصلی داعش کنترل بر بخش شرقی مرزها و نقطه برخورد مرزهای مشترک اردن سوریه و عراق و سوریه است و داعش به زودی مساحت 250 کیلومتر مربعی شهر پالمیرا تا دیرالزور و مرزهای اردن را تا صبح فردا به دست خواهد گرفت.

وی ادامه داد: پس از عبور از مرزها انتظار می‌رود داعش کنترل روستاها و شهرهای شمال شرق اردن به ویژه منطقه الرویشد را که حدود 800 هزار پناهنده سوری در آنجا ساکن هستند را به دست بگیرد.

منبع مذکور تاکید کرد: اردن در ابتدای ماه جاری سعی کرد مرزهای غربی خود در برابر حملات احتمالی به این مرزها را که مرزهای سرزمین‌های اشغالی و سوریه را تا گذرگاه التنف به هم متصل می‌کند، تقویت کند. اما داعش به سمت بخش شرقی این مرزها که ارتش اردن حضور ندارد، حرکت کرده است.

این پایگاه خبری اعلام کرد: آمریکا 7000 سرباز از یگان عملیات ویژه و نیروهای هوایی خود را برای حمایت از مرزهای شمال شرقی با سوریه در منطقه مستقر کرده است و رسیدن داعش به مرزهای اردن، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را به چالش بزرگ می‌کشد و وی باید تصمیم بگیرد تا نیروهای خود را برای مقابله با تروریست‌ها به منطقه گسیل کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین