کد خبر: ۲۹۹۱۰۵
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

سرخک؛ علایم و درمان

یک متخصص کودکان گفت: خوشبختانه بیماری سرخک در کشور در حال ریشه‌کنی است.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر محمدصادق صبا اظهار کرد: کودکان بالای یک‌سال در 98 درصد موارد در مقابل بیماری سرخک واکسینه می‌شوند. همچنین با توجه به شبکه خوب واکسیناسیون، در عشایر هم واکسیناسیون انجام می‌شود و آنها نیز نسبت به این بیماری واکسینه می‌شوند.

وی تصریح کرد: سرخک یک بیماری ویروسی است که در کودکان شایع بوده، تضعیف‌ کننده کودک است و در برخی کشورها که مشکل بهداشتی دارند، کودکان زیر یک‌سال هم مبتلا می‌شوند. اما خوشبختانه در ایران کودکان زیر یک‌سال به علت مراقبت‌های خوب توسط خانواده‌ها مبتلا نمی‌شوند.

صبا در خصوص علائم بیماری سرخک گفت: تب شدید سه تا چهار روز موجب آزار کودک شده و بعد از آن دانه‌های قرمز رنگ پوستی ظاهر می‌شود که قابل لمس نبوده و فقط قابل مشاهده است. همچنین قابل توجه است که همراه با پاشیده شدن دانه‌های پوستی، تب کودک هم افزایش می‌یابد.

این متخصص افزود: عفونت گوش، عفونت دستگاه تنفسی و عفونت مغزی از عوارض عدم درمان بیماری سرخک است. افرادی که واکسینه می‌شوند از بیماری سرخک و عوارض ناشی از آن در امان‌اند.

وی گفت: با توجه به اینکه بیماری سرخک یک عفونت ویروسی است، درمان آن نیز علامتی است؛ یعنی برای درمان تب کودک از تب‌بر استفاده شده و درمان دیگر علائم نیز به همین شکل است.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: به بیماران توصیه می‌شود استرحت کنند و مایعات بیشتری به بدن برسانند و از افرادی که تاکنون سرخک نگرفته‌اند دوری کنند؛ چراکه بیماری سرخک، مسری است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین