کد خبر: ۲۹۹۱۳۸
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

رژیم گیاه‌خواری مفید است؟

یک متخصص تغذیه با اشاره به وجود انواع رژیم گیاه‌خواری اظهارکرد: رژیم‌های گیاه‌خواری در صورتی که آهن و پروتئین مورد نیاز بدن از طریق منابع دیگر تامین شود، بلامانع است.
آفتاب‌‌نیوز : بهشته النگ در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود دو نوع رژیم گیاه‌خواری اظهار کرد: یک نوع این رژیم، گیاه خواری خالص یا vegan است که در این نوع رژیم فرد از مصرف انواع گوشت و فرآورده‌های حیوانی مانند شیر و تخم‌مرغ خودداری می‌کند.

وی اظهار کرد: در نوع دیگر رژیم گیاه‌خواری که به گیاه خواری معمولی یا vegetarian مشهور است فرد تنها از مصرف گوشت حیوانات خودداری کرده، اما محصولات و فرآورده‌های دامی را مصرف می‌کند.

النگ با مناسب‌خواندن رژیم گیاه‌خواری معمولی نسبت به نوع خالص آن اظهارکرد: در رژیم گیاه‌خواری معمولی چنانچه فرد آهن را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کند کمتر مشکلی پیش خواهد آمد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در نوع رژیم گیاه‌خواری خالص، احتمال کمبود پروتئین در کنار کمبود آهن در فرد افزایش می‌یابد و این افراد باید حتما به فکر تامین پروتئین خود از طریق منابع دیگر باشند.

النگ به نقش پروتئین در سوخت و ساز بدن اشاره کرد و افزود: زمانی که سوخت و ساز بدن کاهش یابد احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف افزایش یافته و بدن فرد بسیار آسیب‌پذیر می‌شود.

وی افزود: همچنین پروتئین در کاهش وزن و نیز بر پوست و رشد مو و ناخن تاثیرگذار است و بسیاری فعالیت‌های دیگر را در بدن بر عهده دارد که کمبود آن می‌تواند آسیب‌های جدی به بدن وارد کند.

این متخصص تغذیه افزود: بنابراین داشتن این نوع رژیم در صورت عدم تامین پروتئین و آهن از طریق منابع دیگر می‌تواند برای بدن فرد بسیار آسیب‌رسان باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین