کد خبر: ۲۹۹۱۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱

جمشید مشایخی: لطفا تیغ سانسور را کُند کنید!

جمشید مشایخی در افتتاحیه‌ی جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی «نهال» خطاب به مسوولان گفت: لطفا تیغ سانسور را کُند کنید!
آفتاب‌‌نیوز : شامگاه 4 خرداد ماه در افتتاحیه‌ی جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی «نهال» که در تالار «آفتاب» مجموعه‌ «ایوان‌شمس» برگزار شد، این بازیگر با اظهار ناخرسندی از وضعیت ممیزی،ادامه داد: هنرمند وظیفه‌اش این است که مردم را از واقعیت به حقیقت برساند. آقا جان این تیغ سانسور را کند کنید!

او اضافه کرد: ما در مدینه‌ی فاضله زندگی نمی‌کنیم، روزانه این همه اتفاقات عجیب و غریب می‌افتد که در صفحات حوادث هم درموردشان می‌نویسد. وظیفه‌ی هنرمند در این مملکت چیست؟بگوید همه چیز خوب و قشنگ است؟زیباست!هیچ عیب و نقصی هم وجود ندارد! همه درست می‌گویند و هیچ‌کس دروغ نمی‌گوید!

او در عین حال گفت: هنرمند عاشق ایران و ملت ایران است، هنرمند که خائن نیست.

جمشید مشایخی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بزرگداشت علی حاتمی، سخنانش را اینگونه ادامه داد: علی حاتمی عاشق بود. او به دکور کار داشت، به گریم کار داشت به لباس کار داشت، واقعا عاشق بود.

او ادامه داد: او شش داستان از حضرت مولانا ساخت که من افتخار می‌کنم، در هر شش فیلم ایشان حضور داشتم.

این بازیگر پیشکسوت در رابطه با ویژگی‌های یک اثر هنری گفت: من استادی به نام آقای آریان‌پور داشتم که ایشان می‌گفتند که در یک اثر هنری چهار نکته باید مستتر باشد. یک،برای اکثریت متوسط مردم از لحاظ شعور قابل فهم باشد. دو،مبتذل نباشد سه،تز و فلسفه‌ی جدیدی ارائه دهد و چهار امیدوار کننده باشد.

مشایخی خطاب به جوانان حاضر در برنامه تاکید کرد: من امروز به وجود شما جوان‌ها افتخار می‌کنم. ما آن زمان چیزی بلد نبودیم و الک‌دولک بازی می‌کردیم و شما امروزه با کامپیوتر کار می‌کنید!

این بازیگر در پایان با یادآوری خاطره‌ای به بیان بزرگی مقام زن پرداخت و تاکید کرد: زن کامل‌ترین موجود هستی است. زیرا او خالق است و می‌تواند خلق کند!

غلامرضا اکرمی ریاست دانشگاه هنر که از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه «نهال» بود در سخنانی مطرح کرد: برای دانشگاه هنر افتخار است که این چنین دانشجویانش پیشرو هستند. دانشجویان ما باید فعال باشند که هرسال این جشنواره‌ها را به همین وسعت ارائه دهند.

او ادامه داد: خوشبختانه امسال شنیدم که این جشنواره علاوه بر تهران در چند شهر دیگر هم برگزار می‌شود. امیدواریم در جشنواره‌های بعدی شاهد بین‌المللی شدنش باشیم.

شاهین دانشفر دبیر این دوره‌ از جشنواره نهال گفت: امیدوارم مدیران قدر این شور دانشجویان را بدانند و باز هم تکرارش کنند.

او همچنین اظهار امیدواری کرد که امسال هم مانند جشنواره‌های گذشته، فیلم‌های متفاوت و جدیدی داشته باشیم.

در بخش دیگری از افتتاحیه جشنواره «نهال»، ساقی احتشام‌زاده، دبیر بخش بین‌الملل جشنواره در توضیح اینکه چرا امسال بخش بین‌المللی ندارند؟ گفت: برخلاف همه‌ی تلاش‌های ما برای بین‌المللی کردن این جشنواره و ارتباط‌های خوبی که با کشورهای ترکیه، فرانسه،چک،ایتالیا،فرانسه،آلمان و لهستان گرفتیم، متاسفانه به دلیل نرسیدن آثار بین‌المللی به بخش بازبینی این بخش را حذف کردیم.

او اضافه کرد: همچنین از اساتید خارجی برای کارگاه‌های آموزشی دعوت کرده بودیم که به دلیل محدودیت بودجه، نتوانستیم میزبان آنها باشیم.

امید روحانی منتقد سینما هم در این افتتاحیه حضور داشت و درمورد تاریخچه‌ی وارد شدن سینما در ایران و ساخته شدن فیلم‌های ایران و نقش علی حاتمی در این جریانِ ایرانیزه کردن مظاهر زندگی مدرن،سخنانی را مطرح کردد

اسماعیل شفیعی،ریاست دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر، محمدرضا حسنایی،معاون پژوهشی دانشگاه هنر، سعید عقیقی،مولف و نویسنده‌،فرهاد طاهری،دبیر بخش بزرگداشتِ علی حاتمی با نام «آیین چراغ خاموشی نیست» نیز سخنرانی کردند.

گروه موسیقی «هاژن» نیز در این برنامه آهنگ «دلشدگان» را نواختند.

همچنین در پایان برنامه از پرتره‌ی نقاشی شده‌ای از علی حاتمی نیز رونمایی شد.

در این برنامه هنرمندان و سینماگرانی چون جمشید مشایخی، امید روحانی، امیرشهاب رضویان، کامبوزیا پرتوی، امیر اثباتی و … حضور داشتند.

دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه «نهال» از چهارم تا یازدهم خرداد ماه در دو بخش فیلم کوتاه(داستانی،مستند،انیمیشن،تجربی و فیلم اولی‌ها) و پوستر برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این فیلم‌ها در تالار «فارابی» دانشگاه هنر،سالن استاد ناصری و استاد شهنازِ خانه هنرمندان و سالن سیف‌الله دادِ خانه سینما اکران خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین