کد خبر: ۲۹۹۲۵۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷

رییس جمهوری:سبک اسلامی - ایرانی در ساخت مراکز تجاری و فرهنگی اعمال شود

رییس جمهوری در نشست مدیران غرب استان تهران با اشاره به اینکه 20 طرح و پروژه در بخش های صنعتی، آب و فاضلاب، بهداشت و راه ها در این منطقه در سال 94 و 95 اجرایی می شود، خواستار اعمال سبک های اسلامی - ایرانی در ساخت مراکز تجاری و فرهنگی شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این نشست که روز سه شنبه برگزار شد، با قدردانی از استقبال گرم و صمیمی مردم شهرستانهای شهریار، ملارد و قدس، به افتتاح پروژه تجاری – فرهنگی در شهرک اندیشه اشاره کرد و گفت: سبک و معماری این مجموعه با هویت اسلامی و ایرانی باید در دیگر شهرها، هنگام ساخت مجموعه های تجاری مورد توجه قرار گیرد.

دکتر روحانی با انتقاد از برخی از بازارهای ایران که به سبک غیر ایرانی و اسلامی درست شده اند، اظهارداشت: بنا و ساخت بازارهای ایرانی – اسلامی را در شهرهای مختلف باید تکرار کنیم.

رییس جمهوری همچنین به بازدید خود از یک طرح کشاورزی با شیوه آبیاری نوین اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی بویژه در عرصه های آبیاری ، کشت و بسته بندی، باید به جای استفاده از شیوه های سنتی از شیوه های مدرن بهره بگیریم.

دکتر روحانی به صرفه جویی آب با استفاده از شیوه های آبیاری مدرن پرداخت و گفت: با استفاده از آبیاری مدرن در منابع زیرزمینی ذخیره ایجاد شده و می توان حتی بخش کشاورزی را توسعه داد.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه امسال طرح مدرنیزه شدن آبیاری 10 هزار هکتار از اراضی استان تهران اجرا و عملیاتی می شود، گفت: این حرکت ارزشمند در سال آتی و در اقصی نقاط کشور اجرا و عملیاتی می شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه مردم ما همیشه در صحنه هستند و با تنگناهای مالی که داریم، با همت، حضور و فعالیت مردم مشکلات را پشت سر می گذاریم، گفت: دولت و مردم مسیر درستی را طی می کنند و تردیدی ندارم مسیر اعتدال، تلاش، کار، وحدت، برادری و هماهنگی، مسیر درستی است.

رییس جمهوری به جذب سرمایه گذاران خارج کشور اشاره کرد و تصریح کرد: سرمایه گذار باید افق روشنی پیش روی خود مشاهده کند و امروزه می بینیم سرمایه گذاران خارجی در داخل کشور سرمایه گذاری های خود را با افق روشنی که می بینند، انجام می دهند.

دکتر روحانی با اشاره به گزارش و آمار وزیر جهاد کشاورزی، مبنی بر اینکه که کاری که تا پایان دولت یازدهم برای آبیاری قطره ای و آبیاری مدرن در کشور انجام می دهیم معادل کاری است که در 50 سال گذشته انجام گرفته است،اظهارداشت: این آمار غرور آفرین است؛ باغداران و مزرعه داران می توانند با آورده 15 درصد و هزینه 85 درصدی دولت، سیستم آبیاری زمین خود را مدرن کنند.

رییس جمهوری گفت: اگر آبیاری مدرن را در کشور توسعه دهیم، هم برای خودکفایی کشاورزی و هم برای صرفه جویی آب قدم های بزرگی برداشته ایم.

دکتر روحانی تصریح کرد: در این سفر تصمیم گرفتیم که برای سه شهرستان شهریار، ملارد و قدس در طول سال جاری و سال 95 ، 642 میلیارد تومان برای 20 طرح و پروژه مهم اختصاص دهیم که این پروژه ها تا پایان سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.

رییس جمهوری با بیان اینکه عمده این طرح ها در زمینه آب و فاضلاب است که برای این سه شهرستان بسیار مهم است، گفت: این طرح ها هم برای زندگی و سلامت مردم و هم برای کمک به بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه شهرستان های شهریار، قدس و ملارد از جمله شهرستان های تولیدی ما هستند، اظهار داشت: این سه شهرستان در صنعت، کشاورزی و دامپروری کار تولیدی انجام می دهند.

دکتر روحانی به توسعه بخش ریلی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه همه شهرستان های اطراف تهران باید از طریق ریل به تهران متصل شوند و رفت و آمدها باید سهل و آسان شود، گفت: وجود قطاری که در برنامه ای منظم بین منطقه شهریار، ملارد، قدس و تهران تردد کند، باعث می شود تا مردم در این مناطق با اطمینان و آسودگی رفت و آمد داشته باشند.

رییس جمهوری به اهمیت رواج کتاب خوانی در عصر حاضر پرداخت و گفت: خیلی از مردم در دنیا هستند که مطالعاتشان را در مسیر سفر انجام می دهند.

دکتر روحانی در زمینه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در منطقه غرب استان تهران گفت: از لحاظ بهداشت و بیمارستان در سه شهرستان شهریار، قدس و ملارد ، وضع مناسبی وجود ندارد و در همین ارتباط تصمیم گیری شد که برای شهریار یک بیمارستان 300 تختخوابی و برای ملارد و قدس هر کدام بیمارستان 60 تختخوابی هم احداث و تجهیز شود.

رییس جمهوری افزود: ظرف سال های 94 و 95، احداث بیمارستان های شهریار، ملارد و قدس را سازمان مدیریت در اختیار می گیرد و این بیمارستانها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجهیز خواهند شد که این یک تحولی خوبی در منطقه خواهد بود.

دکتر روحانی به احداث و تجهیز سالن های ورزشی مورد نیاز در منطقه غرب استان تهران پرداخت و گفت: در این عرصه نیز طرح های گسترده ای داریم که تا پایان سال 95 تکمیل می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین