کد خبر: ۲۹۹۳۶۴
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲

تلفات موج گرما در هند به 1100 نفر رسید

گرمای شدید در مناطقی از هند، که حتی آسفالت خیابان‌ها را ذوب کرده، ظرف یک هفته گذشته جان بیش از 1100 نفر را گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز : گرمای شدید در مناطقی از هند، که حتی آسفالت خیابان‌ها را ذوب کرده، ظرف یک هفته گذشته جان بیش از 1100 نفر را گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ظرف کمتر یک هفته گذشته بیش از 1100 نفر از مردم هند بر اثر گرمای سوزانی که بخش‌هایی از این کشور را در بر گرفته، جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته مقامات هندی، وخیم‌ترین اوضاع در استان «آندرا پرادش» واقع در جنوب شرق این کشور است، جایی که گرمای شدید و نبود امکانات درمانی جان دستکم 852 نفر را گرفته است. 266 نفر دیگر هم در استان همسایه، «تلانگانا» کشته شده‌اند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان، «بی پی یاداو» مدیر اداره هواشناسی هند می‌گوید بیشترین دمای ثبت‌شده، مربوط به روز دوشنبه و شهر «آنگول» واقع در استان «اودیشا» بوده است.

یاداو می‌گوید: «هوای گرم و خشک با بادهایی که از سوی استان سند پاکستان در طول شمال و مرکز هند می‌وزد، بدتر هم شده است.»

اداره هواشناسی روز سه‌شنبه هشدار داد که دمای بالای هوا می‌تواند تا دو روز دیگر هم ادامه یابد. بنا به گفته این نهاد، پس از وقفه‌ای کوتاه، گرمای هوا بار دیگر افزایش خواهد یافت.

به گفته یاداو، علاوه «آندرا پرادش» و «تلانگانا»، دو استان شمالی «راجستان» و «هاریانا» و همچنین دهلی نو پایتخت هند هم با گرمای شدید دست و پنجه نرم می‌کنند.

مقامات هندی می‌گویند اغلب کشته‌شدگان، فقرا، بی‌خانمان‌ها و همچنین کارگران ساختمانی هستند که در معرض تابش مستقیم آفتاب داغ این روزهای هند قرار دارند.

به نوشته سی‌ان‌ان، تنها یک سوم جمعیت 1.2 میلیارد نفری هند به برق دسترسی دارند و همین امر موجب شده تا میلیون‌ها نفر راهی برای فرار از گرمای کشنده، نداشته باشند.

نبود برق موجب شده تا بسیاری از هندی‌ها به فروشگاه‌ها و اماکن عمومی پناه ببرند. از سوی دیگر، به اوج رسیدن استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده در مناطقی که دسترسی به برق دارند، موجب بروز اختلال در سیستم انتقال نیرو در این کشور شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین