کد خبر: ۲۹۹۳۷۴
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کسانی که می‌توانند یکدیگر را با بمب نابود کنند

تغذیه گروه‌های تروریستی از 100 کشور جهان

گزارش‌ها از وجود بیش از 25 هزار تروریست خارجی که از بیش از 100 کشور جهان در درگیری‌های جهادی می‌جنگند، خبر می‌دهد؛ تهدیدی که به‌زعم کارشناسان هم فوریت دارد و هم می‌تواند به تهدیدی طولانی‌مدت تبدیل شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- سازمان ملل متحد خبر داده که بیش از نصف کشورهای جهان هم اکنون در گروه‌های تندرو و تروریستی مانند داعش و القاعده عضو دارند.

به گزارش «آفتاب» به نقل از گاردین، بر اساس یک گزارش منتشر شده از شورای امنیت سازمان ملل، بیش از 25 هزار نفر برای شرکت در درگیری‌ها به نفع این گروه‌های تروریستی از 100 کشور جهان گرد هم آمده‌اند. این در حالی است که طی 9 ماه اخیر، این تعداد رشد 70 درصدی داشته و بر همین اساس می‌توان مدعی شد که تهدید رشد گروه‌های تروریستی نه تنها اضطراری است، بلکه می‌تواند به یک تهدید درازمدت نیز تبدیل شود.

این رشد ناگهانی باعث تشدید نگرانی‌ها از افزایش جاذبه‌های گروه‌های تندرو حکایت دارد. توسعه مرزی و جغرافیایی این گروه‌ها خود می‌تواند در رشد  پدیده محبوبیت افراط‌گرایی موثر واقع شود.

تحلیل پروسه رادیکالیزه‌شدن خود نیاز به تخصص دارد، اما آنچه به خوبی مشهود است این است که شبکه‌های اجتماعی برای جذب اعضای گرو‌ه‌های افراط‌گرا، در شهرها و مناطق غربی نقش اصلی را بازی می‌کند.

گزارش‌هایی که درباره رشد گروه‌های تروریستی منتشر می‌شوند، نشان‌دهنده این است که "کسانی که با یکدیگر غذا می‌خورند و رابطه دوستانه‌ای دارند، در عین حال می‌توانند یکدیگر را با بمب نابود کنند."

طی این گزارش اولین بار است که سازمان ملل تصمیم گرفته، به آن از دید جهانی بنگرد. مقامات می‌گویند که تعداد تروریست‌ها ممکن است از 25 هزارتا هم خیلی بیشتر باشد، که بیشتر بر روی تحرکات جمهوری عرب سوریه و عراق تمرکز می‌کنند.

شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز جمعه نشستی را پیرامون پیکار جویان خارجی تروریست برگزار کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین