کد خبر: ۲۹۹۳۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

مادری که دخترش را قهرمان کرد + تصاویر

«جیم موری» عکاس و اهل تگزاس در آمریکاست؛ او وقتی می‌خواست برای دختر پنج ساله‌اش جشن تولد بگیرد، تصمیم گرفت به جای پوشاندن لباس‌های سیندرلاییِ پفی و صورتی، از او عکس‌هایی در لباس و حالت پنج زن مطرح جهان بگیرد؛ زنانی که با از خود گذشتگی و فداکاری زندگی امروز زنان را آسان‌تر کرد‌ه‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : جیم مور آگاهانه زنانی را انتخاب کرد که برایش بسیار محبوب‌تر از شاهزاده‌های «دیزنی‌لند» بودند، چون آن‌ها در دنیای واقعی زندگی می‌کردند.

مور درباره این تصمیم در سایتش این طور نوشته است: «من به دنبال یافتن ایده و مدل‌ برای عکس‌های تولد پنج‌سالگی «اِما» همه‌جا را گشتم، اما هرچه مدلی که پیدا کردم دختر کوچولوهای زیبایی بودند که شبیه شاهزاده‌های دیزنی‌لند لباس پوشیده بودند. من هم دیزنی‌لند را دوست دارم، اما این من را به فکر انداخت؛ این شاهزاده‌ها شخصیت‌های خیالی هستند که یک نویسنده آن‌ها را خلق کرده و آن‌ها حالا تبدیل به رؤیای غیرواقعی بیشتر دخترها شده‌اند.»

شاهزاده‌های دیزنی‌لندی، جیم مور را راضی نمی‌کرد و او می‌خواست تولد دخترش بامعناتر باشد. بنابراین به فکر زنانی واقعی افتاد، زنانی که می‌خواست دخترش آن‌ها را بشناسد. زنانی که اِما بدون ملاقات واقعی با آن‌ها، بتواند از آن‌ها درس بگیرد و در زندگی‌اش تغییرات مثبت ایجاد کند.

جیم مور و دخترش «اِما» به مناسبت تولد پنج‌سالگی او، پنج زن را انتخاب کردند، زنانی مستقلی که برای رسیدن به حقوق خود تلاش‌های زیادی کرده‌ و همچنان می‌کنند. در هریک از پنج عکس اِما دقیقاً شبیه این زنان قهرمان، لباس پوشیده و موهایش را شبیه آن‌ها درست کرده است.

پنج زن انتخابی اِما و مادرش، این‌ها بودند:

1- «سوزان برانل آنتونی» زنی که در آمریکا برای حقوق زنان و حقوق مدنی جنگید و در به رسمیت شناخته شدن حق رأی زنان در آمریکا نقش ویژه‌ای داشت.

2- «کوکو شانل» طراح مد فرانسوی است که نگاهی نو به لباس‌های زنانه داشت و بسیاری محدودیت‌ها را با داشتن موهای کوتاه در پوشش زنان تغییر داد.

3- «املیا ارهارت» نخستین زنی بود که پرواز تک نفره را در عرض اقیانوس اطلس انجام تجربه کرد و در یکی از پروازهای خود همراه با هواپیما ناپدید شد.

4- «هلن کلر» با وجود ناشنوایی و نابینایی نوشتن و حرف زدن آموخت و نخستین نابینا - ناشنوایی بود که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. او همچنین چندین مقاله و کتاب درباره ناشنوایی و نابینایی و حقوق زنان نوشت.

5- «جین موریس گودال» دانشمند انگلیسی است که در حوزه رفتارشناسی جانواران فعالیت می‌کند، او سال‌ها در آفریقا بر روی رفتار شامپانزه‌ها تحقیق کرده و بسیاری تصورات درباره آن‌ها را تغییر داده است. او اکنون برای زندگی مسالمت‌آمیز انسان‌ها و حیوانات تلاش می‌کند.

علاوه بر عکس‌‎هایی که اما مور با لباس و حالتی شبیه به زنان یاد شده دارد، در عکس ششم پیکسلی رو لباسش نصب کرده که بر آن نوشته شده: «اِما برای انتخابات 2044».

مادر اِما معتقد است این عکس‌ها که میان دخترش و این زنان تاثیرگذار ارتباط برقرار کرده می‌تواند به دخترش ارزش نهادن به آزادی را به او بیاموزد. جیم مور می‌گوید: «دختر من در خانواده سلطنتی به دنیا نیامده اما در جایی متولد شده که می‌تواند رأی بدهد، پزشک، خلبان، فضانورد و حتی رئیس‌جمهور شود. البته اگر بخواهد و این از واقعیت برمی‌آید نه فانتزی. من می‌خواستم او ارزش‌های این زنان شگفت‌انگیز را بشناسد، کسانی که ضد همه‌چیز برخواستند تا اِما همه‌چیز داشته باشد».

مور عکس‌های اِما را بر سایت عکاسی و صفحه اجتماعی خودش قرار داده و هزاران لایک و نظر دریافت کرده است. حتی سایت او برای یک مدت از کار افتاده بود چون سِرور سایت نمی‌توانست جوابگوی این همه بازدیدکننده باشد.

مادری که دخترش را قهرمان کرد + تصاویر
اِما با لباس و حالت سوزان برانل آنتونی

مادری که دخترش را قهرمان کرد + تصاویر
اِما در نقش کوکو شانل

مادری که دخترش را قهرمان کرد + تصاویر
وقتی اِما، املیا ارهارت می‌شود

مادری که دخترش را قهرمان کرد + تصاویر
اِما مور و هلن کلر

مادری که دخترش را قهرمان کرد + تصاویر
اِما در لباس و حالتی شبیه جین موریس گودال

مادری که دخترش را قهرمان کرد + تصاویر
اِما مور، کاندیدای ریاست جمهوری 2044

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
پرتو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
4
20
هزاران آفرین بر این مادر فهیم .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین