کد خبر: ۲۹۹۴۲۲
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

نمایش "سومین جمعه اردیبهشت" به نویسندگی و کارگردانی مهدی روبوشه از روز جمعه 8 خرداد ماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.
آفتاب‌‌نیوز :
"سومین جمعه اردیبهشت" با بازی محمد علی نجیمی ، سارا لاهوت ، عاطفه جلالی ، مهدی روبوشه و بهزاد حاجی حسنی نمایشی است اجتماعی که تلاش می‌کند، روایت تازه‌ای از رابطه‌های نافرجام جوانان در دنیای مجازی ارائه کند.

داستان درباره دو زوج است که هیچ یک از این دو زوج نمی‌توانند رابطه شان را با هم حفظ کنند و آدم‌های این قصه اساسا سرانجام روشنی ندارند. اتفاقات طبق دلخواه آنها پیش نمی‌رود. تفاوت های یکدیگر را نمی پذیرند و در نهایت جز تنهایی چیزی نصیبشان نمی‌شود.

مهدی روبوشه فارغ التحصیل آموزشگاه استاد سمندریان، بازی در نمایش 25 و تله فیلم "ته خط" به کارگردانی منوچهر هادی را در کارنامه هنری خود دارد و برای نخستین‌بار به عنوان نویسنده و کارگردان نمایشی را در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می برد.

نمایش "سومین جمعه اردیبهشت" به نویسندگی و کارگردانی مهدی روبوشه از روز جمعه 8 خرداد ماه اجرا می شود و علاقمندان جهت تهیه بلیط این نمایش می توانند به سایت تیوال مرجعه نمایند.

فراخوان «دومین همایش ملی انیمیشن ایران» منتشر شد

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به عنوان حامی سینمای انیمیشن در کشور بر آن است تا با برگزاری «دومین همایش ملی انیمیشن ایران» گامی جدی برای تعامل میان نهادها و گفتمان‌های موثر و حاضر در صحنه تولید، آموزش ‏‌و پژوهش در انیمیشن معاصر ایران فراهم آورد.

به گزارش ایسنا،این همایش سه روزه متشکل از ارائه مقالات پژوهشی، ‏‌سخنرانی و میزگرد کارگروه‌های تخصصی با حضور متخصصین،‌ کارشناسان، هنرمندان، مدرسان، پژوهشگران و دانشجویان شاخه‌های گوناگون این رشته خواهد بود.

این «مرکز» امیدوار است که همایش ملی انیمیشن با ایجاد فضای همدلی و همگرایی میان نهادهای حرفه‌ای و تولید‌کننده، سازمان‌های متولی و سیاستگذار و نهادهای آکادمیک موثر در بخش آموزش و پژوهش، شرایطی را فراهم آورد تا شاهد رشد و شکوفایی اندیشه و عمل در صنعت نوپای انیمیشن ایران و تعامل حرفه‌ای در جهت افزایش کیفی و کمی تولیدات ارزشمند و کارآمد در این زمینه باشیم.

محورهای همایش ملی انیمیشن ایران:

با توجه به رشد و شکوفایی فزاینده انیمیشن ایران در دو دهه اخیر و ظهور صنعت نوپای انیمیشن ایران و با در نظرگرفتن شرایط ویژه اقتصادی اخیر که بر همه‌ی ارکان تولید فرهنگی از جمله تولید انیمیشن تاثیر داشته است، دومین همایش ملی انیمیشن ایران در نظر دارد محوریت گفتگوها، سخنرانی‌ها و مقالات ارائه شده را به مسئله ‏«آسیب‌شناسی تولید در انیمیشن ایران» اختصاص دهد. از این رو محورهای اصلی همایش از قرار زیر است:

1-صنعت انیمیشن

•اقتصاد انیمیشن ایران و جهان

•ساختار تولید و مدیریت تولید

•بررسی نقش و ضرورت توسعه نهادهای صنفی و حرفه‌ای

•جایگاه سازمان‌ها و متولیان خصوصی و دولتی

•سامانه‌های بالقوه و بالفعل در حیطه تولید، توزیع و نمایش

2 – هنر و رسانه انیمیشن

•نقش و سهم آموزش و پژوهش در تولید انیمیشن

•شیوه‌های تعامل انیمیشن با رسانه‌های نوین

•شیوه‌های تعامل انیمیشن با هنرهای سنتی

•باز‌نمایی هویت‌های ملی، قومی، دینی، گفتمان‌های غایب

•مضمون و محتوا در انیمیشن ایران

•انیمیشن در سینما و سینما در انیمیشن

این توضیح ضروری است که به دلیل گستردگی موضوعات مرتبط با انیمیشن ایران و جهان و ضرورت تشویق پژوهش در حیطه‌های متنوع انیمیشن‏‌، مقالاتی با موضوعاتی خارج از این محورها نیز جهت ارائه درنظر گرفته خواهند شد.

گفتنی است: علاقمندان به ارائه مقالات پژوهشی می‌بایست چکیده مقاله خود را به همراه عنوان مقاله و کلید واژه‌های اصلی، تا تاریخ شنبه ٢٣ خرداد ١٣٩٤ به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

اعلام پذیرش چکیده مقالات هم 31 خرداد و مهلت ارسال مقالات کامل 31 تیرماه 1394 است.

بازدید دکتر میرزایی از فعالیت‌های جشنواره تئاتر دانشگاهی

دکتر حسین میرزایی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم روز گذشته سه‌شنبه -5 خرداد - ضمن بازدید از فعالیت‌های هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی، به تماشای یک نمایش نشست.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این دیدار از نمایشگاه عکس و پوستر جشنواره تئاتر دانشگاهی در خانه هنرمندان ایران بازدید کرد و سپس به تماشای نمایش «هملت دیو» به کارگردانی بابک رفاهی نشست.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیر امیر مرسلی در حال برگزاری است و تا 8 خرداد ادامه دارد.

اجرای عمومی نمایش‌های دانشجویی در تماشاخانه سنگلج

تماشاخانه سنگلج، امکان اجرای عموم را برای تعدادی از نمایش‌های برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی فراهم می‌کند.

طبق گفتگوهای انجام شده بین‌ مسئولان دبیرخانه هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی و حسن نظر مدیرکل هنرهای نمایشی؛ تعدادی از نمایش‌های برگزیده این رویداد برای دریافت اجرای عموم به تماشاخانه سنگلج معرفی می‌شوند.

براساس اطلاعات اعلام شده؛ شورای هنری تماشاخانه سنگلج پس از انجام بررسی‌های لازم و اعلام نتایج در مراسم پایانی جشنواره تئاتر دانشگاهی، شرایط اجرای عمومی را برای تعدادی از گروه‌های برگزیده فراهم می‌کنند.

علی عابدی، مدیر تماشاخانه سنگلج و شورای هنری این مجموعه از روز نخست جشنواره به تماشای نمایش‌ها نشستند و کیفیت آثار را زیر نظر گرفته‌اند.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری امیر مرسلی در حال برگزاری است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین