کد خبر: ۲۹۹۴۴۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵

خوشگذرانی سربازان فیلیپینی و ویتنامی در جزایر مورد مناقشه با چین

سربازان ارتش ویتنام و فیلیپین امروز (چهارشنبه) در جزایر مورد مناقشه در دریای چین جنوبی فوتبال بازی کردند و آواز خواندند؛ اقدامی که نشان‌دهنده رشد روابط امنیتی میان این دو کشور جنوب شرق آسیا برای مقابله با قدرت‌نمایی چین در منطقه است.
آفتاب‌‌نیوز :
همکاری میان هانوی و مانیل از زمان بهبود تنش‌ها میان دو کشور درباره ادعای مالکیت جزایر اسپراتلی شکوفا شده و آنها به دنبال مقابله با قدرت‌نمایی چین و ساخت‌وساز جزایر مصنوعی توسط این کشور در آب‌های دریای چین جنوبی و انجام پروژه‌های دیگر هستند.

مقام‌های ارشد نیروی دریایی فیلیپین گفتند که بازی‌های فوتبال و والیبال در جزیره نورث ایست کای تحت کنترل فیلیپین میان ارتش دو کشور برگزار می‌شود. یک ناو نیروی دریایی ویتنام نیز پیشتر 60 ملوان را به این جزیره آورده و 100 سرباز فیلیپین هم در این جزیره حضور دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مقام‌های نیروی دریایی فیلیپین که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: ما باید در کنار هم باشیم. این فعالیت‌ها به ما در حل مناقشات منطقه‌ای کمک می‌کند و باعث تقویت روابط میان نیروی دریایی دو کشور می‌شود.

تنش‌ها در چند ماه گذشته در حالی بر سر جزایر اسپراتلی شدت گرفته که چین همچنان بر ادعای خود مبنی بر مالکیت این جزایر غنی از انرژی اصرار می‌ورزد.

فیلیپین، ویتنام، مالزی، تایوان و برونئی همگی مدعی مالکیت این جزایر هستند.

پاتریک کرونین، کارشناس منطقه‌ای در مرکز امنیت آمریکای شمالی در واشنگتن گفت، محور مانیل- هانوی بر جاه‌طلبی چین برای کنترل بیشتر در دریای چین جنوبی سایه می‌افکند و ممکن است باعث تغییراتی سریع در توازن قدرت منطقه‌ای شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین