کد خبر: ۲۹۹۵۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳

افزایش بیش از یک میلیاردی فروش سینماها به نسبت اردیبهشت۹۳

مدیرعامل شرکت تولید و پخش فیلمیران از افزایش بیش از یک میلیاردی فروش سینماها و افزایش ۹۰ هزار نفری مخاطبین نسبت به اردیبهشت سال ۹۳ خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی سرتیپی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه طبق آمار استخراج‌شده توسط مؤسسه سینما شهر در اردیبهشت 94 به لحاظ مخاطب و همچنین فروش مالی با افزایش قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال 93 مواجه بودیم، گفت: خوشبختانه به لحاظ آمار مخاطب و فروش ریالی، اردیبهشت سال 94 اوضاع برای سینماگران بسیار خوب بوده است، به طوری که به نسبت مدت مشابه سال قبل، بیش از یک میلیارد تومان افزایش فروش را شاهد بودیم.

وی افزود: اردیبهشت سال 93 رقم فروش سینماها 3 میلیارد و 500 میلیون تومان بود، در حالی که در اردیبهشت سال 94 این رقم به 4 میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است که یک میلیارد و 300 میلیون تومان به لحاظ ریالی شاهد افزایش فروش بوده‌ایم.

این تهیه‌کننده سینما و عضو انجمن سینماداران ادامه داد: همچنین اردیبهشت سال 94 به لحاظ تعداد مخاطب نیز با رشد قابل ملاحظه‌ای مواجه بوده است، به طوری که سال گذشته 790 هزار نفر مخاطب سینما بوده‌اند، اما این تعداد در اردیبهشت امسال به عدد 880 هزار نفر رسیده است.

سرتیپی در ادامه بیان داشت: این افزایش فروش و رشد مخاطب، در شرایطی صورت گرفت که اردیبهشت ماه امسال تعدادی از سینماهای پایتخت به دلیل برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر، دراختیار نبودند و این موضوع یک گام بسیار مثبت و اتفاق مبارک برای سینمای ایران محسوب می‌شود که امیدواریم در طول سال همچنان ادامه داشته باشد.

وی در خاتمه اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل این افزایش فروش و تعداد مخاطب، اضافه شدن سالن‌های سینمایی به خصوص پردیس‌های سینمایی نظیر کوروش است که امکان حق انتخاب بیشتری را دراختیار مخاطب قرار می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین