کد خبر: ۲۹۹۶۱۹
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴

پاسخ سه اپراتور تلفن همراه به یک پرسش: چرا آنتن دهی ضعیف است؟

سه شرکت خدماتی تلفن همراه به یک پرسش که برخی از مخاطبان مطرح کرده بودند، جوابهای تقریبا یکسانی دادند.
آفتاب‌‌نیوز : برخی از مخاطبان در کامنتهایی که در سرویس مشکلات مردم گذاشته اند، از اپراتورهای تلفن همراه گلایه کرده اند چرا در برخی از مناطق، آنتن دهی ضعیف است.

یکی از مخاطبان نوشته: "خواهش میکنم این موردهای رو پیگیری کنید: اول آنتن ندادن موبایل ایرانسل در قسمتی از خط متروی تهران کرج. بعد هم اینکه توی محله ما گلشهر کرج میگن خط تلفن ثابت نداریم و بخاطر همین نمیتونیم بهتون تلفن بدیم، از طرفی وایمکس هم سرعتش خیلی پایینه وبه سختی آنتن میده، یعنی در حقیقت ما نمی تونیم اینترنت پر سرعت داشته باشیم ممنون"
مخاطب دیگری نوشته: "من سال گذشته یک عدد دانگل از رایتل با یک سیم کارت اعتباری خریدم. الان در خیلی جاها خط نمی دهد و نمی توانم از اینترنت استفاده کنم. و هر وقت هم با رایتل تماس می گیرم اول ادرس را می پرسند و می گویند ببخشید در آن منطقه خوب خط نمی دهد. یعنی واقعا شده ...(مشکل) محض. خطی که نتواند در میدان فردوسی تهران خیابان شهید بهشتی و مصلی تهران که وسط شهر هست جواب ندهد به چه دردی می خورد. و کسی هم پاسخگو نیست. فریب خورده رایتل. ایمیلم را هم گذاشتم اگر خواستید پی گیری کنید."

مخاطب دیگری که خود را مهدی معرفی کرده، نوشته: اطراف چهار راه باهنر شیراز زندگی میکنم. مخابرات برای اون نواحی خیلی کم لطفی کرده.خط تلفن به سختی میده و 3g هم تقریبا خیلی بد آنتن میده.

 

پاسخهای یکسان 3 اپراتور تلفن همراه
در همین رابطه با 3 اپراتور تلفن همراه گفتگو کردیم که پاسخ آنها را می خوانید:

ایرانسل- خانم میری:
هیچ وقت آنتن دهی شرایط ثابت و یکسان ندارد. البته تجهیزات نیز ممکن است مشکل داشته باشد و ممکن است در ساعاتی در یک منطقه آنتن دهی نداشته باشید. با در نظر گرفتن هر احتمالی ممکن است برای هر مشترکی این مشکلات به وجود بیاید. سعی می کنیم در اسرع وقت این شرایط را اصلاح کنیم. شرایط جوی هم ممکن است باعث شود آنتن دهی متفاوت باشد. گوشی مشترکان در قدرت و ضعف دریافت سیگنالها هم ممکن است تاثیر داشته باشد و باعث به وجود آمدن مشکل شود. یعنی یک سیم کارت روی یک گوشی، خوب جواب دهد و روی گوشی دیگری، مشکل دریافت امواج داشته باشد.

 


همراه اول- امیر کیهان مسوول ارتباط با رسانه

درباره این که چرا سرعت اینترنت همراه اول کم یا زیاد می شود، باید گفت اصلا در بحث اینترنت همراه نمی توانید سرعت واحد برای کاربران تعریف کنید. یعنی این سرعت بر اساس تعداد افرادی که از یک آنتن سرویس می گیرند متفاوت است. طبعا در آنتن های خلوت، سرعت بالاتر و در آنتن های شلوغ تر، سرعت کمتر است. به طور کلی می توان گفت تا زمانی که کل یک شهر یا منطقه تحت پوشش نسلهای بالاتر 3 و 4 قرار نگیرد، سرعت اینترنت همراه، کم و زیاد می شود.
کم بودن سرعت اینترنت در محیط هایی است که نسل های بالاتر ارائه نشده است. تبدیل سرعت و نسل اینترنت همراه در کشور نیز بستگی به مکان و استان دارد و در استانهای مختلف، فرصت تبدیل این وضعیت، متفاوت است. در تهران ظرف چند ماه آینده کل شهر تحت پوشش نسل های 3 و 4 اینترنت همراه قرار می گیرد.

 

رایتل- پاسخگوی شماره 2627
این مسئله درست نیست. رایتل سرعتها را افزایش داده است. زمانی سرعت 128 کیلو بود ولی در حال حاضر سرعت را از پایه 128 تا 2 مگابیت رسانده ایم و برای خدمات تجاری، سرعت بیشتر است.
در حال حاضر محدودیت خاصی برای دریافت نیست. ولی همانطور که می دانید پروسه نصب دکل مقداری طولانی است ولی ما اکثر مناطق تهران، آنتن داریم. مشتریان می توانند به سایت ما مراجعه کنند تا نواحی کم آنتن را متوجه شوند.
زمان نصب دکل ها اصلا مشخص نیست و ممکن است از چند روز بیشتر باشد ولی شرکت رایتل در پروسه نصب دکل قصد دارد هر چه سریعتر این دکل ها را نصب کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین