کد خبر: ۲۹۹۶۲۰
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰

شانس کاندیداهای رهبری استقلال چقدر است؟/ 80 درصد خارجی 20 درصد داخلی

ورزش > لیگ برتر - پرونده مزایده چهارم باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم بدون هیچ برنده‌ای بسته شد تا همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد این دو باشگاه با تمام مشکلات مالی، دوباره در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرند.
آفتاب‌‌نیوز : از همان روز مزایده سوم مشخص بود که طرح واگذاری دو باشگاه نتیجه‌ای دربر نخواهد داشت از همین‌رو مدیران دو باشگاه به خصوص استقلال به صورت دست و پا شکسته کارهای اداری خود را پیش بردند تا در آستانه لیگ پانزدهم از برنامه آماده‌سازی تیم عقب نمانند اگر چه تمامی این کارها تحت‌الشعاع دستور وزارت ورزش مبنی بر اینکه حق تصمیم‌گیری ندارند، قرار گرفت.

با اين حال خبر بررسي رزومه و برنامه چند مربي خارجي آن هم درست در روزهايي كه همه منتظر نتيجه مزايده بودند خيلي سر و صدا كرد و مشخص بود در پس پرده اتفاقات ديگري در جريان است.
با نتايج ضعيف و دور از انتظار ليگ چهاردهم، كادر فني قبلي عملاً هيچ شانسي براي بقا نداشت به خصوص كه قرارداد امير قلعه‌نويي با استقلال هم تمام شده بود.

با اين وضعيت مديريت باشگاه اولويت كارهاي خود را براي انتخاب گزينه مناسب براي هدايت تيم در فصل آتي گذاشت اما چون تكليف مالكيت باشگاه مشخص نبود تنها با چند ايجنت و آژانس نقل و انتقال معتبر رايزني‌هايي براي گرفتن رزومه چند مربي انجام شد كه مطرح شدن نام اين مربيان سر و صداهاي زيادي به پا كرد گرچه نزديكان به باشگاه صراحتاً اعلام كردند نام‌هاي مطرح شده صحت ندارد و تنها در حد گمانه‌زني‌هاي رسانه‌اي است اما نكته‌اي كه در جريان اتفاقات چند روز گذشته كمترين توجه به آن صورت گرفت اين بود كه عملاً مربيان داخلي شانس چنداني براي نشستن روي نيمكت رهبري استقلال نداشتند و باشگاه اولويت را روي جذب يك مربي خارجي سرشناس گذاشته است.

يكي از مسئولان باشگاه استقلال با تأييد برنامه‌هاي هيأت ‌مديره و مديرعامل در راه جذب مربي خارجي براي ليگ پانزدهم تصريح كرد: «تا هفته آينده برنامه‌هاي باشگاه براي موفقيت در فصل آتي رسماً اعلام مي‌شود. حالا كه ديگر مزايده و فروشي در كار نيست به احتمال فراوان باشگاه براساس تصميماتي كه در نشست اخير هيأت ‌مديره گرفته شد پيش مي‌رود كه مهمترين برنامه هم انتخاب سرمربي جديد است كه شانس مربي خارجي نسبت به مربي داخلي 80 به 20 است.

سياست فصل آينده باشگاه رو آوردن به تفكرات روز مربيگري دنياست و در اين راه بهترين كار جذب يك مربي سرشناس و كاربلد خارجي با كمك اسپانسرهاي باشگاه است به خصوص كه وضعيت قراردادهاي بازيكنان تيم هم بد نيست و اكثريت بازيكنان سال بعد هم قرارداد داشته و تنها نياز به تقويت در چند پست دارند».

اينكه سرنوشت نيمكت فصل آينده تنها به مربي خارجي سپرده شود ريسك بزرگي خواهد بود و اين چيزي نيست كه از چشمان هيأت‌ مديره و مديرعامل دور بماند به همين خاطر گفته مي‌شود در صورتي كه بحث حضور سرمربي مطرح خارجي نهايي شود باشگاه يكي از چهره‌هاي سرشناس و محبوب كه به تازگي از دنياي فوتبال خداحافظي كرده را به عنوان دستيار در كنار سرمربي خارجي قرار مي‌دهد تا نقش رابط بازيكنان و باشگاه با سرمربي خارجي را بازي كند درست مثل نقشي كه كريم باقري در پرسپوليس براي برانكو بازي مي‌كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین