کد خبر: ۲۹۹۶۳۴
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷

پیوستن دختران استرالیایی به جهاد نکاح داعش

استرالیا روز جمعه فاش کرد که بیش از 12 زن جوان تنها از شهر ملبورن مرکز ایالت ویکتوریا این کشور به مناطق تحت تسلط تروریست های داعش رفته و برخی از آن ها در جهاد به اصطلاح نکاح شرکت کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز : پلیس ایالت ویکتوریا استرالیا اعلام کرد تاکنون پنج نفر از این 12 زن که به گروه تروریستی داعش پیوسته اند، شناسایی شده اند. از هفت زن جوان دیگر خبری در دست نیست و یا به استرالیا بازگشته اند.

به نوشته تارنمای شبکه خبری 'ای.بی.سی'، اغلب این زنان جوان بین 18 تا 20 سال سن دارند و قبل از خروج از استرالیا با دروغ خانواده های خود را گمراه کرده اند.

'تریسی لینفورد' معاون کمیسر پلیس ویکتوریا، گفت از اینکه تروریست های داعش برخی از زنان را در سوریه و عراق به بردگی جنسی وادار کرده اند، نگران است.

'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه استرالیا نیز چندی پیش از گسترش حضور زنان این کشور در گروه تروریستی داعش به عنوان جهاد به اصطلاح نکاح خبر داده بود.

وی اعلام کرده بود حدود 40 زن استرالیایی در بین گروه تروریستی داعش شناسایی شده اند و اکنون پلیس ایالت ویتکوریا تایید می کند 12 زن از شهر ملبورن بوده اند.

علمای شیعه و اهل سنت در جهان اسلام با نکوهش از فعالیت های گروه داعش، جهاد نکاح تکفیری ها را در حقیقت همان فحشا می دانند.

برخی گزارش ها نشان می دهد دستکم 60 زن از فرانسه، 50 زن از انگستان، 40 زن از آلمان و 14 زن از اتریش که بین 16 تا 24 سال دارند با تروریست های داعش همکاری دارند و به ازدواج آن ها در آمده اند.

مقام پلیس استرالیا، گفت: مردم باید درک کنند که بحث تروریست های داعش تنها شامل پیوستن مردان جوان به این گروه تروریستی نمی شود، زنانی نیز اغوا می شوند.

وی با استناد به اطلاعات دریافتی، گفت که شرایط این زنان خوب نیست. شرایط زندگی و روحی برخی از زنان که تحت فشار به بردگی جنسی گرفته شده اند، بسیار شکننده است و آن ها زندگی در شرایط بسیار کثیف را تجربه می کنند.

معاون کمیسر پلیس ویکتوریا، گفت که احتمالا بیش از 12 نفر از زنان این ایالت برای حمایت از گروه داعش به منطقه درگیری رفته اند که شناسایی نشده اند.

وی تخمین زد دستکم 30 مرد جوان از ایالت ویکتوریا نیز به گروه تروریستی داعش پیوسته اند.

'جرج براندیس' دادستان کل استرالیا نیز اخیرا اعلام کرد افسونگری کاذب تبلیغات گروه های تروریستی به ویژه داعش مستقر در سوریه و عراق موجب شده تا بر تعداد زنان جوان استرالیایی که به این گروه تروریستی می پیوندند، هر روز بیشتر و بیشتر شود.

وی گفت بیشتر دغدغه دستگاه قضایی استرالیا تا چند ماه قبل گرایش مردان استرالیایی به داعش بود، اما برآورد سازمان امنیت ملی این کشور حاکی است که امروزه تمایل زنان جوان این کشور برای سفر به سوریه و عراق و جنگ کردن در کنار داعش بیش از مردان شده است.

براساس قانون استرالیا هر شهروند این کشور که برای پیوستن به گروه های تروریستی نام نویسی کند تا 10 سال زندانی خواهد شد.

براساس طرحی که هفته جاری ارائه و در صورت تصویب اجرایی می شود، حق شهروندی استرالیایی هایی که تابعیت دوگانه داشته و با داعش همکاری کنند، سلب می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین