کد خبر: ۲۹۹۷۵۸
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

بررسی بزرگترین بحران تاریخ فیفا

در حالی رای ‌گیری برای انتخاب رییس فیفا، روز گذشته در شهر زوریخ سوئیس انجام گرفت که نتیجه حاصل از آن مخالفت های بسیاری را برانگیخت. این انتخابات که برای پنجمین سال متوالی سپ بلاتر 79 ساله را بر صندلی ریاست فیفا نشاند، به شدت تحت الشعاع رسوایی مربوط به اتهامات فساد در میان مقامات این فدراسیون انجام شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس ورزشی- بزرگترین بحران در تاریخ فیفا چهارشنبه آغاز شد، وقتی شماری از مدیران فیفا به اتهام ئهای فساد مالی به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون دلار بازداشت شدند. روز چهارشنبه ۲۷ می پس از اعلام جرم دادگستری آمریکا که طی آن ۷ تن از مقامات ارشد فیفا در سوئیس بازداشت شدند، گمانه زنی ها را درباره اتهام رئیس فیفا ون بی کفایتی او شدت بخشید.

به گزارش «آفتاب»، بازداشت‌ها موجی از انتقادات را علیه سپ بلاتر رئیس پنج دور فیفا به همراه داشت و بسیاری از جمله میشل پلاتینی، رئیس یوفا خواستار کناره‌ گیری او از مقامش شدند.

اما بلاتر درخواست کناره گیری را رد کرد و به جای آن وعده پاکسازی این سازمان را داد و اعلام کرد که افراد خاصی مرتکب این تخلفات مالی شده‌ اند و او تمام تلاش خود را برای بازگرداندن آبروی فیفا انجام خواهد داد.

سخنان بلاتر در حالی صورت می گیرد که مخالفان جدی او نسبت به وعده های او خوشبین نیستند؛ اتحادیه فوتبال انگلیس بار دیگر تاکید کرده است که فیفا نمی تواند با هدایت سپ بلاتر به راه خودش ادامه بدهد.

بررسی بزرگترین بحران تاریخ فیفا

همچنین میشل فان پراگ، رییس فدراسیون فوتبال هلند و یکی از نامزدهای کنار رفته ریاست فیفا معتقد است که کشتی فیفا با ریاست بلاتر هرگز به ساحل امن نخواهد رسید؛ او طی مصاحبه ای گفت: کشورهای اروپایی از انتخاب مجدد سب بلاتر به ریاست فیفا نگران و ناامید هستند.

در حالی که مقامات آمریکایی تاکنون علیه ۱۴ مقام کنونی و سابق فدراسیون بین المللی فوتبال و مسئولان بازاریابی ورزشی به اتهام فساد اعلام جرم کرده اند، روزنامه نیویورک تایمز گزارش می دهد که وزارت دادگستری آمریکا احتمالا دور دیگری از اعلام جرم علیه مقامات فوتبال را در دست اقدام دارد.

بررسی بزرگترین بحران تاریخ فیفا

قرار است مقام‌های فیفا که در سوئیس دستگیر شده‌اند به آمریکا فرستاده شوند. وزیر دادگستری آمریکا گفته است که این مقام‌های فیفا فوتبال را در سطح جهان به فساد کشانده‌اند.

رای گیری انتخابات ریاست فیفا عصر روز جمعه و در شصت و پنجمین کنگره فیفا بین سپ بلاتر رئیس کنونی و رقیب او علی بن الحسین شاهزاده اردنی برگزار شد. سپ بلاتر در ۸ ژوئن ۱۹۹۸ جایگزین هاوه لانژ برزیلی شد و از آن موقع تاکنون ریاست این نهاد را بر عهده دارد.

بررسی بزرگترین بحران تاریخ فیفا

بررسی بزرگترین بحران تاریخ فیفا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین