کد خبر: ۲۹۹۸۰۶
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴

اندونزی مشتری نفت ایران شد

اندونزی از مذاکره با ایران برای واردات نفت به منظور تامین تقاضای روزافزون خود خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
اندونزی همچنین در حال بررسی همکاری با ایران در بخش خدمات فنی و مهندسی به ویژه برای پالایشگاهها و تاسیسات ذخیره‌سازی نفت است.

به گزارش ایسنا به نقل از پلاتس، اندونزی اعلام کرد به دلیل توسعه پالایشگا‌ه های خود و تقاضای روزافزون نفت در این کشور، با ایران مذاکره برای واردات نفت مذاکره کرده است.

سودیرمان سعید وزیر انرژی اندونزی در تهران با بیژن زنگنه وزیر نفت ایران دیدار و دو طرف برای همکاری در پروژه‌های بالادستی توافق کردند.

دادان کاسدیانا سخنگوی وزارت انرژی و معادن اندونزی گفت: ما روی دو مساله توافق کردیم. اندونزی از ایران نفت بخرد و ایران به اندونزی اجازه مشارکت در پروژه های بالادستی را بدهد.

پلاتس به نقل از وی گزارش داد: هنوز مقدار واردات نفت اندونزی از ایران مشخص نشده است.

اندونزی همچنین در حال بررسی همکاری با ایران در بخش خدمات فنی و مهندسی به ویژه برای پالایشگاهها و تاسیسات ذخیره‌سازی نفت است.

مقام اندونزیایی افزود: این کشور برای واردات نفت از ایران با هیچ مانعی روبرو نیست.

کاسدیانا گفت: تحریمهای موجود یک سری موارد استثنا دارد و برخی از کشور‌ها به رغم تحریم‌ها از ایران نفت وارد کرده‌اند.

مشتریان اصلی نفت ایران در آسیا در حال حاضر شامل چین، ژاپن، کره جنوبی و هند هستند که روزانه حدود یک میلیون بشکه از ایران نفت وارد می‌کنند.

پول حاصل از صادرات نفت ایران در حساب‌های این کشور در کشور‌های خریدار ذخیره می‌شود و به دلیل تحریم‌های آمریکا ایران باید از مسیر‌های پیچیده‌ای برای بازگرداندن این پول استفاده کند.

سخنگوی وزارت نفت و معادن اندونزی گفت: یک هیات از ایران ماه آینده برای مذاکره درباره مسائل پرداخت پول به اندونزی سفر خواهد کرد.

وی افزود: وزارت انرژی اندونزی در حال حاضر گفتگوهایی را با بانک مرکزی این کشور آغاز کرده است.

کاسدیانا گفت: در جریان سفر هیئت ایران دو کشور همچنین درباره مشخصات نفت خام صادراتی مذاکره‌ خواهند کرد.

اندونزی در حال احداث چهار پالایشگاه نفت هر یک با ظرفیت روزانه 300 الی 350 هزار بشکه است تا وابستگی خود را به واردات نفت کاهش دهد.

مجموع ظرفیت پالایشگاهی اندونزی تا سال 2022 و زمانیکه این چهار پالایشگاه آماده شوند به روزانه یک میلیون و 680 هزار بشکه خواهد رسید.

اندونزی در حال حاضر روزانه حدود 800 هزار بشکه نفت خام تولید می‌کند که به این معنی است که تا زمان تکمیل برنامه توسعه پالایشگاهی، باید روزانه حدود دو میلیون بشکه نفت وارد کند.

این کشور همچنین بزرگ‌ترین وارد‌کننده بنزین و نفت گاز در منطقه است.

وزارت هماهنگی امور اقتصادی اندونزی نیز در سفر به تهران با حمید چیت‌چیان وزیر نیرو ایران دیدار کرد و دو کشور برای احداث 48 نیروگاه در اندونزی به توافق نهایی رسیدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین