کد خبر: ۲۹۹۸۵۰
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵

نوبخت:دولت برای طرح های عمرانی بدون توجیه اعتباری تخصیص نمی دهد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: دولت برای طرح های بدون توجیه که تنها بارمالی بر جا گذاشته، اعتباری تخصیص نخواهد داد .
آفتاب‌‌نیوز : محمد باقر نوبخت روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران در ساری افزود: طرح هایی در گذشته کلنگ زنی شد که ضرورتی برای اجرا ندارند و تنها بار مالی مضاعف بر دولت تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: طرح های عمرانی گذشته نباید مسوولان دستگاه های اجرایی کشور را فلج کند و موتور حرکت و فعالیت را از دولت بگیرد .

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به تقسیم بندی دو باره طرح های عمرانی به سه دسته برای تکمیل گفت : طرح های دسته اول طرح هایی هستند که باید از سوی دولت تکمیل شود، دسته دوم طرح هایی است که دولت با مشارک بخش خصوصی تکمیل می کند و دسته سوم هم طرح هایی است که به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار می شود .

وی از تکمیل 246 طرح نیمه تمام عمرانی کشور در سال گذشته به عنوان یکی از تلاش های دولت تدبیر و امید برای اجرایی شدن این طرح ها نام برد .

نوبخت به فرصت زمانی مهرماه برای تصویب برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد و گفت : مدیران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید از فرصت باقی مانده برای ارائه برنامه های استان خود غفلت کنند .

وی برنامه سفر رییس جمهوری به هر استان را در دوره چهار ساله یک بار اعلام کرد و افزود: به مدیران و مسوولان استان ها توصیه می کنم تا از ارائه طرح های کوچک و طرح هایی که اثرگذاری زیادی ندارند، بپرهیزند .

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: در سفر رییس جمهوری به استان های کشور اعتبار به طرح های با مدت اجرا و بهره برداری دو ساله تخصیص می یابد .

وی مشکلات استان های شمالی کشور را نهادینه و مزمن دانست و افزود: این استان ها با ظرفیت های موجود می توانند به تنهایی عامل پیشرفت و توسعه کشور شوند که این مساله هنوز محقق نشده است .

نوبخت از شمال کشور با وجود استعدادهای فراوانش به عنوان منطقه ای برای توسعه کشور نام برد و گفت : این استان ها می بایست به جایگاه واقعی خود برسند .

وی رقم افزایش بودجه های سال جاری مازندران را در مقایسه با سال گذشته خوب توصیف کرد و افزود : اعتبار ملی سه هزار و 780 میلیارد ریالی، اعتبارملی استانی شده سه هزار و 910 میلیارد ریالی با رشد حدود 40 درصدی ، بخشی از این افزایش اعتبارات است .

مدیر کل سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه نرخ بیکاری این استان بالاتر از میانگین کشوراست، گفت: اولویت امسال شورای برنامه ریزی استان چاره جویی برای رفع این معضل است .

امید علی پارسال افزود : اعتبار مورد نیاز 20هزار میلیارد ریالی برای طرح های نیمه تمام بخش دیگری از مشکلات مازندران به شمار می رود .

وی ادامه داد : با روند کنونی تخصیص اعتبار حدود 10 سال برای تکمیل طرح های نیمه تمام مازندران زمان نیاز است .

براساس آمارهای رسمی مازندران سه هزار طرح نیمه تمام عمرانی دارد .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین