کد خبر: ۲۹۹۸۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳

هر آن‌چه باید درباره زنان داعشی بدانید

پژوهشگران موسسه گفتمان راهبری در لندن به افزایش بی‌سابقه عضوگیری داعش در میان زنان اشاره کرده است. ردگیری این مرکز نشان داده که بیش از 100 از زنان از طریق سیستم‌های عامل آنلاین از جمله توئیتر و فیس‌بوک و وبلاگ‌ها به داعش پیوسته‌اند. سن دختران و زنان پیوسته به داعش در محدوده 13 تا 40 سال است و طیف وسیعی از افراد با پیشینه‌های خانوادگی مختلف و پیچیده را شامل می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 شبکه خبری "سی ان ان" با انتشار گزارشی به جزئیات مربوط به عضوگیری گروه داعش از میان زنان اشاره کرده است. 

به گزارش آفتاب به نقل از خرداد، این شبکه خبری با اشاره به سرگذشت "شمس" زنی که از کشوری اروپایی برای پیوستن به داعش سفر کرده می‌نویسد: "شمس" نام مستعار اوست. او یکی از 550 زن غربی است که خانه و خانواده خود را برای پیوستن به داعش و رفتن به عراق و سوریه ترک کرده است. او به یک مرد عضو داعش ازدواج کرده است و در این باره می‌گوید:"او به من نگاه کرد. من نقاب زده بودم اما چشم‌هایم درگیر هم شد. قلبم سریع می‌تپید، سریع‌تر از سرعت نور او لبخند زد و پرسید آیا می‌توانیم با هم امروز ازدواج کنیم من این پرسش را هیچ وقت فراموش نخواهم کرد." شمس این‌ها ار در وبلاگ خود نوشته است." 

سی ان ان در ادامه اشاره می کند که پژوهشگران موسسه گفتمان راهبری در لندن به افزایش بی‌سابقه عضوگیری داعش در میان زنان اشاره کرده است. ردگیری این مرکز نشان داده که بیش از 100 از زنان از طریق سیستم‌های عامل آنلاین از جمله توئیتر و فیس‌بوک و وبلاگ‌ها به داعش پیوسته‌اند." 

ارین سالتمن" پژوهشگر این مرکز اشاره می‌کند که سن دختران و زنان پیوسته به داعش در محدوده 13 تا 40 سال است و طیف وسیعی از افراد با پیشینه‌های خانوادگی مختلف و پیچیده را شامل می‌شود." 

سی ان ان در ادامه اشاره می‌کند که بسیاری از تروریست‌های داعشی از طریق چت‌کردن وعده یک آرمان شهر را به دختران و زنان می‌دهند. آنان وعده می‌دهند که مزایایی برای جنگجویان خارجی از جمله مسکن رایگان، مراقبت‌های بهداشتی و درمانی و غیره وجود دارد. در یکی از چت‌های رهگیری شده داعشی مرد به دختر می‌گوید: "این‌جا پارچه‌های خوب و چکمه‌های با کیفیت وجود دارند. ناامید نباش." 

سی ان ان در ادامه اشاره می‌کند که اگر یک زن به سرزمین‌های تحت اشغال داعش سفر کند ده برابر سخت‌تر از مردان پیوسته به آن گروه می‌تواند به کشورهای غربی باز‌گردد و این امر تقریبا برای او غیر‌مکن خواهد بود. این شبکه خبری در ادامه اشاره می‌کند که دلیل آن این است که هیچ زنی در آن مناطق بدون همراهی مرد نمی‌تواند از خانه بیرون برود و پاسپورت‌های تمام زنان توسط عوامل داعش ضبط می‌شوند. 

این مرکز همچنین از نظر جغرافیایی زنان پیوسته به داعش را ردگیری کرده است و در این باره می‌نویسد: "5 زن از امریکا، 3 زن از استرالیا، 1 زن از کانادا، 34 زن از بریتانیا، 10 زن از هلند، 4 زن از آلمان، 7 زن از سوئد، 2 زن از فنلاند و یک زن از روسیه زنان شناسایی شده بوده‌اند." 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین