کد خبر: ۲۹۹۸۷۷
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸

کلاهبرداری با پیامکهای قرعه‌کشی

فردی که با ارسال پیامکهای دروغین با عنوان برنده شدن در قرعه کشی اقدام به کلاهبرداری و سرقت از حساب مردم به مبلغ 525 میلیون ریال کرده بود توسط پلیس فتا اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز : فردی که با ارسال پیامکهای دروغین با عنوان برنده شدن در قرعه کشی اقدام به کلاهبرداری و سرقت از حساب مردم به مبلغ 525 میلیون ریال کرده بود توسط پلیس فتا اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ( فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: این کلاهبردار با ارسال پیامکهایی با مضمون برنده شدن در قرعه کشی به مبلغ 20 میلیون ریال برای شهروندان، در مرحله بعد با ترفندهای خاص اقدام به سرقت از حساب آنها می کرد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: با شکایت یکی از شهروندان مالباخته مبنی بر اینکه فردی با فریب وی مبلغ 25 میلیون ریال از حسابش سرقت کرده است این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اظهار کرد: بر اساس اظهارات شاکی، پیامکی از شماره ناشناس برای وی ارسال و در آن عنوان شده بود که مبلغ 20 میلیون ریال در قرعه کشی برنده شده لذا این فرد وسوسه شده و با آن شماره تماس گرفته بود.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه سارق پس از تماس، با ترفندی خاص اقدام به سرقت از حساب این شهروند کرده بود، اظهار کرد: این متهم با بررسی های انجام شده در فضای مجازی، شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: متهم در تحقیقات بعمل آمده به کلاهبرداری از پنج نفر دیگر به مبلغ 500 میلیون ریال اعتراف کرد.

وی به شهروندان توصیه کرد که در صورت دریافت اینکونه پیامکها به هیچ عنوان به آنها اعتنا نکرده و موضوع را به شماره های 2184331 و 2184355 یا پست الکترونیکی esfahan_fata@police.ir گزارش کنند.

نیروی انتظامی در سالهای اخیر همواره در باره جعلی بودن پیامکهای برنده شدن در قرعه کشی هشدار داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین