کد خبر: ۳۰۰۱۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

سجادی: استفاده از ادبیات خشن نسبت به مذاکره‌کنندگان انصاف نیست

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت:‌ اعضای تیم مذاکره‌کننده نیاز به روحیه و حمایت دارند و اینکه کسانی بخواهند با ادبیات لمپن‌گونه، ‌خشن و بی‌ادبانه با آن‌ها رفتار کنند، انصاف نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
سید کمال‌الدین سجادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه گروه مذاکره‌کننده ایرانی که فرزندان انقلاب هستند یکی از موقعیت‌های سخت و نفسگیر برای کشورمان را مدیریت می‌کنند، گفت: آن‌ها در مقابل ابرقدرت‌ها از حقوق طبیعی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند.

وی افزود:بارها مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده حمایت کردند و مردم نیز حامی آن‌ها بوده‌اند. اگرچه مقام معظم رهبری خطوط قرمزی را برای این مذاکرات تعیین کردند که کاملا مشخص است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه تیم مذاکره‌کننده باید به ریز کارها دقت فراوان داشته باشد و بداند طرفش یک حریف غدار و حیله‌گر است و همه آن‌ها شاگردان خوش حافظه ماکیاول به شمار می‌روند، افزود: آن‌ها از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند تا سوء‌استفاده‌های خود را دنبال کنند. بنابراین این موضوع می‌طلبد که هوشیاری تیم مذاکره‌کننده مضاعف شود.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از تیم مذاکره‌کننده و پرهیز از بکارگیری ادبیات خشن نسبت به آنها، در عین حال اظهار کرد: از سوی دیگر انتقاداتی در این راستا وجود دارد که باید گفته و شنیده شود و دولت تدبیر و امید نباید به منتقدان هجوم بیاورد و به عنوان مثال آن‌ها را بی‌سواد بخواند؛ در حالیکه منتقد یا درست می‌گوید که باید حرف او را پذیرفت و یا اینکه باید به حرف او پاسخ داد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه من هم این موضوع را مورد توجه قرار می دهم که نباید به سرداران دیپلماسی‌مان بی‌احترامی شود،گفت:‌ با این حال برخی نظرات کارشناسانه دارند و به طور کلی همانطور که نباید به مذاکره کنندگان توهین کرد نباید به منتقدان هم توهین شود.

سجادی همچنین درباره عملکرد و موضع‌گیری برخی نمایندگان مجلس نسبت به مذاکرات گفت: نمایندگان مجلس منتخبان مردم هستند و مردم به رفتار این نمایندگان و روشنفکران و کسانی که تریبونی در دست دارند توجه می‌کنند، حتی حرکات اشاره شخصیت‌ها حین سخن گفتن نیز تاثیرات خاص خود را دارد. لذا باید توجه کرد که در ادامه این بی‌اخلاقی‌ها بی‌اعتمادی و بی‌ادبی در جامعه رواج پیدا می‌کند. در نتیجه لازم است مواظب رفتار و گفتارمان باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین