کد خبر: ۳۰۰۱۵۱
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

راهکارهای شفاف‌سازی و ارتقای سلامت انتخابات به نقل از کولیوند

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور توضیحاتی در خصوص راهکارهای شفاف‌سازی و ارتقای سلامت انتخابات ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در صورتی که انتخابات روندی مردمی داشته باشد شفاف خواهد بود اما زمانی که این روند دولتی شده و فقط مسئولان امور اجرایی برگزاری انتخابات را به دست می‌گیرند شائبه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز در مناطق مختلف معتمدین هر منطقه برای برگزاری انتخابات‌ها معرفی شده و به تأیید فرمانداری و هیأت نظارت می‌رسند تا بتوانند پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خاطرنشان کرد: در این شرایط از اقشار مشخصی همچون افراد آموزش و پرورش، فرهنگیان و کارکنان جهاد دانشگاهی استفاده می‌شود که بهتر است برای افزایش این شفاف‌سازی از همه اقشار جامعه در کار اجرایی انتخابات استفاده شود.

کولیوند در ادامه با تأکید بر این‌که قطعاً‌ در هیچ انتخاباتی اتفاق نادرستی رخ نمی‌دهد،‌ تصریح کرد: با وجود این‌که نمایندگان کاندیداها و معتمدین و اعضای هیأت نظارت پای صندوق‌ها حاضر هستند اما بهتر است تعداد این معتمدین بیشتر شود تا موجب مردمی شدن و در نتیجه شاهد افزایش شفاف‌سازی در انتخابات باشیم.

وی همچنین به الکترونیکی شدن سیستم انتخابات اشاره کرد و افزود: بهترین راهکار برای شفاف‌سازی در انتخاب‌ها الکترونیکی شدن انتخابات است.

کولیوند در ادامه گفت: موضوع دیگر که می‌تواند در سلامت انتخابات موثر باشد نحوه رسیدگی به شکایات است که روند ‌آن باید تغییر کند و هیأت اجرایی و هیأت نظارت همزمان و همسو با یکدیگر به شکایات رسیدگی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین