کد خبر: ۳۰۰۴۳۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰

ثروت داعش چگونه به‌دست می‌آید؟/جزئیاتی از درآمدها و هزینه‌ها؛ از درآمد هفتگی 2 میلیون دلاری تا حقوق 3 تا 10 میلیون دلاری اعضا

داعش اخیرا به چنان سود و جایگاهی رسیده که کاهش قیمت نفت و حملات هوایی علیه او، به این سادگی‌ها نمی‌تواند موقعیت او را تضعیف کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته داعش طی سال‌ها تلاش کرده تا موقعیت خود را از طریق پایه‌های اقتصادی استحکام ببخشد. بخش اعظم ثروت داعش که او را به ثروتمندترین گروه تروریستی جهان تبدیل کرده، از طریق اخاذی و گرفتن مالیات تامین شده است.

به گزارش «آفتاب» به نقل از نیویورک تایمز، این گروه تروریستی روزانه بیش از یک میلیون دلار از طریق اخاذی و مالیات بدست می‌آورد. داعش با افزایش میزان مالیات تلاش کرده تا از این طریق درآمد خود را گسترش ببخشد.

دزدی منابع بانکی دولت عراق، دومین راه پردرآمد داعش است و در دست‌گیری صنعت نفت این کشور یکی دیگر از راه‌های درآمد زائی او محسوب می‌شود.

توجه داعش به تصاحب صنعت نفت، باعث شده تا هر هفته مبلغ 2 میلیون دلار مستقیم به جیب این گروه روانه شود. اما سیاست‌های اقتصادی این گروه در نهایت هوشمندی باعث شده تا درآمد آنها تنها بر روی نفت تکیه نزند.

میدان‌های نفتی العمر، بزرگ‌ترین میدان‌های نفتی سوریه است. این تاسیسات در کنترل شدید گروه تروریستی داعش است. داعش به دنبال کنترل میدان‌های نفتی عراق نیز است. مقامات وزارت نفت عراق می‌گویند داعش به‌جای استفاده از خط لوله‌ها از نفتکش‌های قدیمی برای جابجایی نفت استفاده می‌کند.
 
به گفته حسین علاوی، از مقامات بلندپایه وزارت نفت عراق، هر روز حدود 210 دستگاه تانکر نفتکش، نفت را از عراق به ترکیه و کشورهای دیگر قاچاق می‌کند. براساس ارزیابی‌های مقامات عراقی، داعش روزانه سی هزار بشکه نفت در عراق تولید می‌کند. تولید روزانه نفت داعش در سوریه نیز حدود پنجاه هزار بشکه است.

تحلیلگران بازار انرژی می‌گویند این نفت در کشورهایی از جمله اردن و به ویژه ترکیه مصرف می‌شود. شبکه بازار سیاه نفت به دوران حکومت صدام بازمی‌گردد یعنی زمانی که عراق در دهه هزار و نهصد و نود، زیر تحریم‌های سازمان ملل متحد بود.

اما در کنار منابع درآمد داعش، بیشترین هزینه‌ای که این گروه خرج می‌کند، صرف حقوق اعضای خود می‌شود که یعنی هر ماه حدود 3 تا 10 میلیون دلار. همچنین داعش ثروت خود را بر روی اداره شهر و مناطق تحت کنترل خود صرف می‌کند. رسانه‌ها، دادگاه‌ها و کمیسیون‌ها از جمله محل‌های سرمایه‌گذاری داعش هستند.

داعش هرگز سرمایه خود را بر روی زیرساخت‌ها و سازمان‌ها نمی‌گستراند، زیرا معتقد است که در این صورت به راحتی دشمن این محل‌ها را مورد حمله قرار می‌دهد و سرمایه او نابود می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
1
13
چرا اىنها را تحريم نمى كنند چرا مسير پول و نفت اىنها را شناسايي نمى كنند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
0
17
فکرمیکنم گروه های تروریستی دردفترسازمان ملل نماینده دارندکه ازازادی خاصی برخوردارند!!!!!!
110
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
0
12
داعش=بی قانونی در زیر سایه سازمان به اصطلاح ملل.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
1
8
چرا میدانهای نفتی ومحلهای استخراج ررا بمبارانمیکنند
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
1
6
این حرفا چیه تمام خرجشون رو عربستان و قطر و ترکیه میدن ... یعنی شما باور میکنین خرجشون رو خودشون در میارن!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین