کد خبر: ۳۰۰۴۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸

آیت الله هاشمی: در انقلاب امام (ره) خشونت نبود

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در انقلاب امام خشونت نبود، گفت: انقلابی که امام (ره) طراحی کردند و تا آخر عمر به آن وفادار بودند ، در آن خشونت نداشت.
آفتاب‌‌نیوز : آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر سه شنبه در همایش بین المللی 'جهان عاری از خشونت در اندیشه های امام خمینی (ره) ' افزود: ایشان هیچ وقت کارهای خشن را اجازه ندادند و مبارزه مسلحانه را تا آخر عمر تایید نکردند.

وی ادامه داد: در مواردی هم که به ایشان پیشنهاد می شد که در مبارزه مسلحانه وارد شوند ایشان نپذیرفتند.

وی در ادامه به جهان عاری از خشونت در اندیشه امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: دنیای بدون خشونت و جامعه بدون خشونت آن چیزی است که شایسته بشر عاقل باشد؛ بشری که خداوند راه درست را برایش در نظر گرفته است و این انسان نباید راه خشونت را داشته باشد.

آیت الله هاشمی ادامه داد: متاسفانه در موقعی درخصوص جهان بدون خشونت حرف می زنیم که جهان اسلام خشن ترین منطقه دنیا شده است و این چیزی است که ضد معارف نورانی قرآن است. امروز که بشریت گام های بلندی به طرف تعالی برداشته است، انتظار نداشتیم که امت اسلامی چنین فاجعه ای را به خودش ببیند. مصیبت زمان ما است که هر لحظه یک خبر تازه از خشونت از جهان می شنویم که بیشتر مربوط به خاورمیانه می شود.

وی با بیان اینکه خشونت ها در تاریخ بشر خیلی عظیم تر بوده است خاطرنشان کرد: اما امروز در امت اسلامی چنین وضعی مناسب روح کسانی که با قرآن زندگی می کنند، اصلا نیست.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: من از امام (ره) عرض می کنم؛ انقلاب امام (ره) را به عنوان شاهد مثال که یک عارف، مجتهد، فقیه، باهوش و نابغه که همه می شناسند در تاریخ ما طلوع کرد و یکی از نعمت های الهی برای بشریت و حداقل یک مشعل برای امت اسلام بود.

وی با بیان اینکه این مشعل را باید بیش از آن قدردانی کنیم، گفت: اگر به گفتار، آثار و راهش توجه کنیم می بینیم یک هدیه واقعا آسمانی است که خداوند به ما عطا کرده است.

آیت الله هاشمی به انقلاب هایی که در دنیا اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: همه این انقلاب هایی که رخ داد یا کودتا بود یا در آنها لشکرکشی و یا خشونت بود و آثارش هم این بود ملتی که در آن انقلاب می شد رنج های فراوانی را می بایست متحمل می شد.

وی ادامه داد: اما امام (ره) با رفتاری که کردند یک اهرمی را به ما دادند، اهرمی که متاسفانه یک کم از آن دور شدیم و همه دنیای اسلام باید خیلی از آن مواظبت کنند. اهرمشان این بود که ما چرا دعوا کنیم، مردم خودشان حاکم هستند، مردم هستند که حق حکومت دارند، مردم هستند که ولی نعمت امت ها هستند، واقعا ایشان به مردم اینگونه نگاه می کرد و هر راه حل دیگری را موفق نمی دانستند.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: آنقدر از امام راحل نمونه هایی داریم که می فرمودند هر کار می خواهید بکنید به مردم بگویید و آنها را آگاه کنید، مردم را دعوت کنید با مردم کار کنید، مردم مسائل را خود حل می کنند.

وی ادامه داد: پیش بینی ما برای ما آن موقع مشکل بود که درک کنیم و باور کنیم رژیم سرتاپا استبداد و اربابان بسیار شقاوتمندی که داشت فکر نمی کردیم که اینگونه با کمک مردم مسائل حل شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امام (ره) همیشه نظرشان و توصیه شان این بود که با مردم کار کنید و با مردم موفق می شوید و تا آخر عمر و آخرین نفسشان همین مضمون را شنیدیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین