کد خبر: ۳۰۰۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
شهربانو امانی در گفت‌وگو با آفتاب خبر داد:

مشارکت 30 درصدی زنان اصلاح‌طلب در لیست‌های انتخابات مجلس دهم

امانی از افزایش جلسات هیات رئیسه مجمع زنان اصلاح‌طلب در آستانه انتخابات مجلس خبر داد و گفت: دستور کار حضور 30 درصدی زنان در لیست‌های انتخاباتی که در آن اتحادیه تصویب شد، اکنون دستور کار دیگر زنان اصلاح‌طلب برای حضور در لیست‌های حوزه‌های انتخاباتی است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: یکی از دستورکارهای مجمع زنان اصلاح‌طلب پیگیری حضور 30 درصدی زنان در لیست‌های حوزه‌های انتخاباتی است. مشارکت 30 درصدی زنان اصلاح‌طلب در لیست‌های انتخابات مجلس دهم

شهربانو امانی، فعالی سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با آفتاب در پاسخ به این سوال که آیا زنان اصلاح‌طلب برای انتخابات مجلس دهم در نظر دارند که گردهمایی یا همایشی برگزار کنند، گفت: بسیار خوشحالم و به فال نیک می‌گیرم که بعد از مدت طولانی و پس از فوت خانوم مریم بهروزی نماینده مجلس، از سوی زنان اصولگرا اهتمام برای تشکیل جبهه متحد زنان تلاش داشته‌اند. 

او ادامه داد: فعالیت تشکیلاتی و حزبی در چارچوب رعایت اصل کار تشکیلاتی به نفع کشور است و این برهم‌ریختگی حوزه‌های اجتماعی سیاسی و اقتصادی کشور نشان از این دارد که حوزه سیاسی می‌تواند زیرساخت اصلی باشدو به توسعه کشور کمک کند.

نمیانده ارومیه در مجلس پنجم و ششم در ادامه با تاکید بر اینکه زنان اصلاح‌طلب در سال 84 با اندیشه‌ای که در حوزه اجرایی و مدیریتی داشتند به تشکیل گروهی از زنان اقدام کردند، افزود: زنان اصلاح طلب پیشتر از این در سال 84 و بعد از اینکه دولت مهرورز روی کار آمد با تدابیری که داشتند به تشکیل مجمع زنان اصلاح‌طلب اهتمام ورزیدند و سعی کردند در اکثر استان‌ها روند یک کار تشکیلاتی را پیش بردند. 

امانی در ادامه مصاحبه خود با «آفتاب» از افزایش جلسات هیات رئیسه مجمع زنان اصلاح‌طلب در آستانه انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی خبر داد. او همچنین به ائتلاف این مجمع با زنان اصولگرا تحت عنوان زنان مسلمان برای پیگیری مطالبان زنان اشاره کرد. 

او ابراز امیدواری کرد که زنان به قواعد بازی در سپهر سیاسی برای اخلاقی و صادقانه‌کردن و همافزایی کمر همت ببند و شاهد انتخاباتی با مشارکت حداکثری همه اقشار اجتماعی باشیم.

امانی در ادامه در پاسخ به این که دستورکار زنان اصلاح‌طلب برای حضور فعال زنان در انتخابات چیست، متذکر شد: یکی از دستورکارها شناسایی زنان توانمند در حوزه‌های انتخابیه و معرفی به اصلاح‌طلبان و حمایت از این چهره‌های بالقوه برای قرار گرفتن در لیست‌ها‌ی انتخاباتی است. 

او در ادامه با اشاره به اتحادیه بین المجالس که در سال 79 تحت عنوان اجلاس مشارکت برابر سیاسی زنان و مردان گفت: دستور کار حضور 30 درصدی زنان در لیست‌های انتخاباتی که در آن اتحادیه تصویب شد، اکنون دستورکار دیگر زنان اصلاح‌طلب برای حضور در لیست‌های حوزه‌های انتخاباتی است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین