کد خبر: ۳۰۰۶۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳

بهترین و بدترین روش‌های کاهش وزن

در رژیم غذایی بر پایه پروتئین با آنکه فرد تصور می‌کند وزنش کم شده است ولی درواقع وزن کاهشی به دلیل از دست دادن چربی نیست بلکه کاهش آب میان‌بافتی و تحلیل عضلات بدن است که به مرور از دست می‌رود.
آفتاب‌‌نیوز :
 یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با هشدار اینکه گرفتن رژیم‌های سخت، سوخت و ساز بدنتان را کند می‌کند، گفت: «افرادی که از این مساله گله‌مندند که چرا با گرفتن رژیم‌های متعدد وزنشان کاهش پیدا نمی‌کند باید بدانند که گرفتن رژیم‌های سنگین سوخت و ساز بدن را کند می‌کند چراکه بدن هرچه را که می‌خورید، ذخیره می‌کند.» 

دکتر پیام فرح‌بخش در گفت‌وگو با سلامانه اظهار داشت: «خوردن وعده‌های غذایی در وعده‌های متعدد و با اندازه کنترل‌شده در کنار افزایش فعالیت بدنی، می‌تواند به فرد کمک کند تا سریع‌تر وزنش را کم کند.»

وی در ادامه افزود: «یکی دیگر از راهکارهای موثر در کاهش وزن این است که افراد بدانند برخی شرایط می‌تواند باعث برهم زدن سوخت و ساز بدن شود مثلا وجود استرس یا عدم مصرف یکی از وعده‌های غذایی می‌تواند سوخت و ساز بدن را کاهش ‌دهد. البته گرفتن رژیم‌های غلط و نادرست نیز در کاهش سوخت و ساز بدن کم‌تاثیر نیستند.»

فرح‌بخش با اشاره به این نکته که برخی رژیم‌ها فقط باعث از دست رفتن آب میان بافتی و تحلیل عضلات می‌شود، گفت: «بسیاری از افراد برای کم کردن وزن به متخصص تغذیه مراجعه نمی‌کنند و خودسرانه رژیم می‌گیرند. درصورت مراجعه هم اغلب یا به موسسات لاغری غیرمجاز می‌روند یا از پزشکانی کمک می‌گیرند که در این زمینه تخصصی ندارند. متاسفانه در این شرایط، تجربه رژیم‌های مختلف و پایین و بالا رفتن وزنب اعث می‌شود فرد به‌طور کلی از کاهش وزن اصولی منصرف شود و به دنبال راه میانبر باشد. درواقع عده کثیری از افراد دچار اضافه وزن، تمایل دارند به راحت‌ترین شیوه ممکن وزن خود را کم کنند که یکی از این روش‌ها استفاده از قرص‌های لاغری است و می‌تواند عوارض متعددی را از نظر سلامتی برای فرد به همراه داشته باشد.»

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان تاکید کرد: «مشکل دیگر، گرفتن‌های رژیم‌های خودسرانه است که نه‌تنها کمکی به کاهش چربی بدن نمی‌کند بلکه در پی همین رژیم‌های غلط غذایی، احتمال بازگشت وزن بسیار بیشتر می‌شود و معمولا این وزن نیز به سختی کاهش می‌یابد. مثلا در رژیم غذایی بر پایه پروتئین با آنکه فرد تصور می‌کند وزنش کم شده است ولی درواقع وزن کاهشی به دلیل از دست دادن چربی نیست بلکه کاهش آب میان‌بافتی و تحلیل عضلات بدن است که به مرور از دست می‌رود.» 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین