کد خبر: ۳۰۰۶۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱

رئیس‌جمهور: با توطئه‌ها، حرکت دولت در سیاست خارجی کُند نمی‌شود

رئیس‌جمهور گفت: برخی توطئه‌گران، رژیم منفور صهیونیستی و کشورهای مرتجع فکر می‌کنند می‌توانند حرکت این ملت و دولت را در زمینه سیاست خارجی کُند کنند اما اشتباه می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس‌جمهور گفت: برخی توطئه‌گران، رژیم منفور صهیونیستی و کشورهای مرتجع فکر می‌کنند می‌توانند حرکت این ملت و دولت را در زمینه سیاست خارجی کُند کنند اما اشتباه می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) که در حضور جمعی از مردم و سئولان در حرم بنیانگذار انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: در شرایطی که دشمن توطئه کرد و قیمت نفت را از نصف هم پایین‌تر آورد تا ملت ایران در برابر قدرت‌های بزرگ خم شوند، این ملت همچنانکه در طول این 36 سال ایستادگی کرده، باز هم دربرابر مشکلات خواهد ایستاد.

از مشکلات عبور خواهیم کرد
وی با بیان اینکه "دولت با حمایت ملت بزرگ ایران و حمایت‌های مقام معظم رهبری از مشکلات عبور خواهد کرد"، گفت: شما دیدید که در طول شش ماه گذشته که با پایین آوردن قیمت نفت توطئه کردند، ملت ایران ایستادگی کرد. امنیت در جامعه برقرار است و توطئه‌های امنیتی مؤثر نبوده است.

روحانی تصریح کرد: برخی توطئه‌گران، رژیم منفور صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع فکر می‌کنند می‌توانند حرکت این ملت و دولت را در زمینه سیاست خارجی کُند کنند اما اشتباه می‌کنند.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به تقارن میلاد امام زمان (عج) و رحلت امام خمینی (ره) و نیمه خرداد، خطاب به حاضران در این مراسم گفت: شما با این حضور به همه جهانیان اعلام می‌کنید که اگر امروز امام در میان ما نیست، راه و مسیر امام در میان ما وجود دارد و ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: بحمدالله ما بعد از رحلت امام (ره) فقدان رهبری را حس نکردیم. هرچند حادثه رحلت امام برای همه عاشقان امام، ملت ایران،‌ مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان بس سنگین و غمناک بود اما با عنایت خداوند در کمتر از 24 ساعت مقام معظم رهبری به عنوان جانشین صالح امام انتخاب شدند.

باید با ایستادگی در برابر فساد، زمینه ظهور را فراهم کنیم
روحانی با بیان اینکه "یکی از برکات انقلاب اسلامی و راه امام، تفسیر درست از انتظار بود"، یادآور شد: اساس موضوع مهدویت و انتظار روزی که عدالت در سراسر جهان مستقر خواهد شد، این است که انتظار باید انتظار مسئولانه باشد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: متاسفانه قبل از نهضت اسلامی برخی انتظار را به گونه دیگری تفسیر می‌کردند، به این معنا که حکومت اسلامی یا حتی حکومت مشروع در دوران غیبت معنایی ندارد. انتظار به این معنا بود که ما می‌نشینیم و برای ظهور دعا می‌کنیم و فساد باید سراسر جهان را فراگیرد تا در ظهور او تسریع شود.

وی افزود: نتیجه انتظار با این معنای تحریف‌شده، رخوت و شیوع منکر در جامعه بود اما امام (ره) تفسیر واقعی را از انتظار با بیان و عمل انجام داد؛ به این معنا که درست است که یک حکومت عدالت‌گستر در سراسر جهان در اختیار ما نیست و باید منتظر منجی باشیم، اما اگر صد در اختیار ما نیست، آیا باید صفر بمانیم؟

روحانی با بیان اینکه "امام (ره) تفسیر واقعی انتظار را در سال 42 با بیان «انتظار فرج از نیمه خرداد کشم» انجام داد"، گفت: این بدان معناست که ما باید با ایستادگی در برابر فساد، قدم به قدم زمینه ظهور را فراهم کنیم. اگر امروز ولی عصر (عج) پرچم حکومت را در دست ندارد، برای این است که جامعه امروز ما هنوز آمادگی برای آن ظهور را ندارد و ما باید شرایط کشور، منطقه و جهان را برای ظهور آن عدالت‌گستر آماده کنیم.

امام، فقهی را که در مسائل اجتماعی و سیاسی کمتر وجود داشت، به صحنه آورد
رئیس‌جمهور با بیان اینکه "امام بزرگترین احیاگر اسلام ناب بود"، تاکید کرد: امام، فقهی را که در مسائل اجتماعی و سیاسی کمتر وجود داشت، به صحنه آورد. امام تلفیق بین دین و سیاست را برای ما تفسیر کرد. امام در نهضتش و بعد از پیروزی انقلاب، مسیر پیروزی حکومت اسلامی را هموار و مفهوم آن را تبیین کرد. امام آن انقلابی‌ای نبود که بعد از پیروزی انقلاب به رأی مردم بی‌اعتنا باشد بلکه انقلابی‌ای بود که در کمتر از 50 روز مردم را پای صندوق آرا دعوت کرد.

وی ادامه داد: کدام انقلاب را در منطقه و جهان سراغ دارید که چنین کرده باشد که رهبر آن اعلام کند میزان رأی مردم است؟ امام حتی نوع حکومت را به رأی مردم گذاشت. جمهوری اسلامی ایران، گرچه با بیان امام و نهضت او ساخته شد، اما آخرین آجرش با رأی مردم بود.

اگر فتوای «میزان رأی ملت است» نبود، دشمنان می‌توانستند انقلاب را از ما بگیرند
رئیس‌جمهور با اشاره به برگزاری چندین انتخابات در طی یک سال اول بعد از پیروزی انقلاب، گفت: اگر فتوای امام نبود که "میزان رأی ملت است"، دشمنان می‌توانستند انقلاب را از ما بگیرند. اگر امروز مردم ما در مسیر ایستادگی و مشکلات استوار ایستاده‌اند، به خاطر این است که امام همیشه با باور به حق، به حضور مردم و جهاد مردم باور داشت.

روحانی در ادامه سخنان خود گفت: اگر امروز در برابر توطئه‌های بزرگ جهانی در منطقه، ملت ما همچنان با ایستادگی، حضور و مقاومتش، امنیت را در این کشور حراست کرده به خاطر این است که صدای امام (ره) همچنان در گوش مردم است و قلوب مردم جامعه ما در تسخیر آن نفس گرم است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "جوانان ما، امام (ره) و مسیر امام را رها نخواهند کرد"، تاکید کرد: مسیر امام امروز توسط مقام معظم رهبری ادامه می‌یابد و این پرچم ولایت و اسلامیت تا زمانی که در کنار پرچم جمهوریت وجود دارد در اهتزاز می‌ماند.

وی افزود: امام بین اسلامیت و جمهوریت پیوندی ناگسستنی بوجود آورد و به این دلیل است که امروز می‌بینید توطئه‌های قدرت‌ها در ایجاد گروه‌های تروریستی امثال داعش نمی‌تواند در مسیر صحیح این مردم خللی ایجاد کند و این ملت ایران است که به ملت عراق، یمن و سوریه در برابر خشونت و افراطی‌گری کمک کرده و می‌کند.

روحانی با اشاره به حملات صورت گرفته به یمن، اظهار کرد: ما می‌بینیم امروز برخی حکومت‌های تازه به دوران رسیده از منابع زیرزمینی خدادادی سوءاستفاده می‌کنند و پول نفت را به سلاح‌های مخرب تبدیل می‌کنند و علیه ملت مظلوم یمن به کار می‌گیرند. ما در این شرایط باید هوشیار باشیم.

نمی‌گذاریم منافع ملی مورد تاخت و تاز قرار گیرد

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور همچنین گفت: اگر امروز باید به وحدت و انسجام متکی باشیم، این همان توصیه امام راحل است که همواره بر وحدت کلمه تاکید داشت. دشمنان می‌خواهند بین اقوام و مذاهب تفرقه ایجاد کنند و اولین قدم ما اتحاد و وحدت در داخل کشور است. اگر اختلاف سلیقه و جناح‌های متعدد داریم، در منافع ملی برای حفظ نظام و وحدت اسلامی صدا و سخنمان واحد است. ما نخواهیم گذاشت منافع ملی،‌ اساس اسلام و اخلاق محمدی مورد تاخت و تاز این یا آن قرار گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
0
1
متاسفانه آقای روحانی و تیمشون اصلا به تبلیغات و روشنگری اهمیتی نمی دن و در این زمینه ضعیف کار می کنند. احمدی نژاد زود به زود به صدا سیما می اومد و برای مردم توضیح می داد. روحانی باید به مردم بگوید که اگر نان و بنزین گران می شود و درامد انها زیاد نمی شود این به خاطر اوضاع تحریم کشور است. و تلاش دولت برای برداشتن تحریمها برای سامان دادن به اوضاع کشور است. اکثریت مردم فکر می کنند گرانیها تقصیر دولت است و دولت به جای اینکه با شیطان مذاکره کند بهتر است وضع اقتصاد مردم را بهتر کند.اکثر مردم ما تحلیل ظاهری دارند و هرچه صداسیما بگوید قبول می کنند این وسط ضعف تبلیغاتی دولت هم باعث شده تا عملکرد دولت ضعیف جلوه داده شود. حداقل آقای روحانی ماهانه با مردم در صداسیما صحبت کنند و ریشه مشکلات را با زبان ساده توضیح بدهند کاری که احمدی نژاد می کرد تا قدری از تبلیغات منفی صداسیما خنثی گردد. والا الان که دولت جوابی به صداسیما نمی دهد از مردم چه انتظاری دارید. من بسیاری از تحصیلکرده ها رو می بینم که تحت تاثیر صدا سیما و جو موجود قرار گرفتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
عموجون به عقل تو رسید و به عقل ای دولت نرسید.
چیزی بری دفا کردن ندرن .... از چی دفا کنن؟!
احمدی نژاد روزی 18 ساعت کار مکرد این بابا چند ساعت میه سرکار؟!
احمدی نژاد مرد کار بود ای بابا هم مرد کاره؟!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین