کد خبر: ۳۰۰۶۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹

عضو ارشد کنگره: ایران آمریکا را تحقیر می‌کند

"الیوت انگل" رهبر دموکرات ها در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا هم گفت: احساس خشم بسیاری دارم زیرا در حالی که با ایران نشسته ایم تا اقدامات جدیدی میان دو کشور انجام دهیم آنها (ایرانی ها) به اهانت به ما ادامه می دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
یک عضو کنگره امریکا گفت که ایران کشورش را تحقیر می کند.

"اد رایس" رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا ایران را متهم کرد که از طریق بازداشت 3 آمریکایی همزمان با مذاکرات هسته ای، در حال تحقیر کشور آمریکاست.

آمریکا به عنوان عضوی از گروه 1+5 هم اکنون در حال مذاکرات با ایران بر سر مسئله هسته ای این کشور است. 

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا عصر روز دوشنبه در نشستی با حضور خانواده های شهروندان آمریکایی بازداشتی در ایران به بررسی وضعیت آنها پرداخت.

در این جلسه وضعیت 3 شهروند ایرانی - آمریکایی بازداشتی در تهران یعنی سعید عابدینی، امیر حکمتی و جیسون رضائیان (خبرنگار روزنامه واشنگتن پست) بررسی شد. این شهروند ایرانی - آمریکایی هم اکنون در ایران به اتهامات امنیتی در زندان به سر می برند.
علاوه بر آنها، آمریکا مدعی است "روبرت لیفنسون " کارمند سابق سیا نیز در ایران ناپدید شده است.

خانواده های این 4 نفر در جلسه امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفتند که در تلاش ها برای دست یابی به توافق هسته ای با ایران نباید موضوع این افراد مسئله این افراد فراموش  شود. 
  
اعضای این کمیسیون با تصویب طرحی موافقت کردند که براساس آن از تهران می خواهد به صورت فوری سه شهروند آمریکایی را از زندان آزاد کند و درباره سرنوشت "روبرت لیفنسون آمریکایی ناپدید شده نیز اطلاعاتی ارائه کند.

آمریکا مدعی است لیفنسون از سال 2007 تاکنون در جزیره ایران ناپدید شده اما تهران این موضوع را تایید نمی کند.

 "اد رایس" رئیس جمهوری خواه کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: بازداشت این سه نفر نشان دهنده تحقیر آمریکا توسط ایران است. 

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها،‌ وی افزود: اگر نمی توان به مقامات ارشد ایرانی برای کمک به آزادی این سه آمریکایی از زندان تکیه کرد آیا می توان به آنها برای احترام به تعهدات شان که در مذاکرات به آنها متعهد می شوند تکیه کرد؟

"الیوت انگل" رهبر دموکرات ها در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا هم گفت: احساس خشم بسیاری دارم زیرا در حالی که با ایران نشسته ایم تا اقدامات جدیدی میان دو کشور انجام دهیم آنها (ایرانی ها) به اهانت به ما ادامه می دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین