کد خبر: ۳۰۰۶۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵

65 درصد بیماری‌های پوستی با منشا روانی مربوط به زنان است

بر طبق بررسی‌های اخیر حدود 60 تا 65 درصد بیماری‌های پوستی با منشا روانی، مربوط به زنان و حدود 35 تا 40 درصد موارد این بیماری‌های مربوط به مردان است.
آفتاب‌‌نیوز :
سپهر کامیاب متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: پوست و ذهن انسان به صورت‌های گوناگون با هم تعامل دارند و اختلال و ایجاد ناراحتی در یکی از آنها، دیگری را نیز دچار مشکل می‌کند.

وی با بیان به اینکه در  بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که بروز اختلال و بیماری پوستی با منشا روانی است، تصریح کرد: در اینگونه عارضه هیچ گونه اختلال اولیه پوستی، عصبی و طبی وجود ندارد و بیماری به طور مستقیم با مشکلات روحی و روانی در ارتباط است.

کامیاب تاکید کرد: بر طبق بررسی‌های اخیر حدود 60 تا 65 درصد از بیماری‌های پوستی با منشا روانی ، مربوط به زنان و حدود 35 تا 40 درصد موارد این بیماری‌ها مربوط به مردان است.

وی یادآور شد: اختلاف آمار بین تعداد مبتلایان به بیماری‌های پوستی با منشا روانی و مردان و زنان، در سنین سالمندی نمود بیشتری دارد.

کامیاب خاطر نشان کرد: در بین زنان و مردان جوان در خصوص آمار ابتلا به بیماری‌ها و عارضه‌های پوستی با منشا روانی، اختلاف چندان زیادی وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین