کد خبر: ۳۰۰۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴

سردسته رشوه‌گیران فیفا و افشاگری جنجالی علیه بلاتر

جک وارنر عضو جنجالی فیفا و سردسته بازداشت شدگان در کنگره فیفا می گوید اسنادی در دست دارد که افشای شان فوتبال دنیا را زیر و رو می کند. او این اسناد را گذاشته تا برای آزادی اش سر آنها معامله کند.
آفتاب‌‌نیوز :
مقام سابق فیفا تهدید کرد اطلاعاتی در دست دارد که می تواند آنرا علنی و منتشر کند؛ اطلاعاتی که می تواند به بدنۀ مدیریتی فوتبال جهان و روسای آن آسیب جدی و جبران ناپذیر بزند و مشکلات بزرگی را بران آن ایجاد کند.

 جک وارنر که سرشاخه فساد در فوتبال دنیاست و از سال 2011 تا امروز هر بار ماجرای فساد جنجال ساخته ، پای او هم وسط بوده ، می گوید شواهدی در دست دارد که بیانگر نقش فیفا و سب بلاتر در انتخابات عمومی ترینیدا توباگو در سال 2010 است. وارنر، معاون پیشین فیفا یکی از 14 نفری است که نامشان از سوی قوه قضاییه ایالات متحده آمریکا در طول یک هفته پیش در جریان انتخابات فیفا در زوریخ قرار گرفت؛ در انتخابات هفته پیش فیفا - که بی اساس خوانده شد- چهار روز بعد بلاتر استعفا داد.

وارنر می گوید:« شواهدی در دست دارم که بیانگر ارتباط او با فیفا، سرمایه گذاران آن و همچنین ارتباط میان سرمایه گذاران کنگره ملی کشور و همچنین ائتلاف سیاسی" دولت مشارکت مردمی" در انتخابات عمومی سال 2010 ترینیدا توباگو است.»

 جک وارنر 72 ساله می گوید، اسناد و شواهدش به طور مستقیم بلاتر را هدف قرار می دهد. وارنر که در گفتگو با tv6 سخن می گفت، افزود که اسنادش دربارۀ دانش عمومی وی دربارۀ نقل و انتقالات مالی بین المللی، سب بلاتر، رییس فیفا و همچنین سایر موضوعات از جمله نخست وزیر فعلی ترینیدا توباگو است.

مقام سابق فیفا بیان داشت که تاکنون با سکوتش، فیفا را از پیامدهای افشای این حقایق حفظ کرده اما امروز آماده است تا همه اسناد فساد را رو کند.

او گفت:« در شرایط فعلی به این نتیجه رسیدم که دیگر نگه داشتن این اسرار برای آنهایی که کمر به ویران کردن این کشور بستند ضرورتی ندارد؛ کشوری که در آن زندگی می کنم و آنها می خواهند تصویر و جایگاه بین المللی آنرا خراب کنند.من اجازه نمی دهم کسی آزادی من را سلب کند. همانگونه که گفتم من اسنادی در اختیار دارم که حاوی بعضی اظهارنظرها، اسناد مالی اعم از چک و همچنین اظهارنظرهای تایید شده است و من آنها را در جاهای مختلف و مطمئن قرار داده ام.»

وارنر در ادامه گفت:« حتی مرگ هم نمی تواند جلوی بهمنی که راه افتاده را بگیرد. نمی توانیم به عقب برگردیم، بگذارید چیزهایی که باید فرو بریزید ، فرو بریزد.»


منبع:سایت گل

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین