کد خبر: ۳۰۰۷۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲

بازتاب جهانی بیانات رهبر انقلاب در آیین سالگرد ارتحال امام

خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دیداری و شنیداری بین‌المللی در گزارش‌هایی بیانات امروز مقام معظم رهبری را در مراسم سالروز رحلت حضرت امام خمینی پوشش رسانه‌ای دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) معمار انقلاب اسلامی ایران در رسانه‌های انگلیسی و عربی بازتاب یافت.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزاش خود با تمرکز بر سخنان مقام معظم رهبری درباره عدم اعتماد به قدرت‌های مستکبر به ویژه آمریکا و مرتبط کردن آن با مهلت تعیین شده برای حصول توافق نهایی هسته‌ای نوشت: فرماندهی کل قوای ایران در سخنان امروز پنجشنبه خود به مناسبت بیست و ششمین سالگرد درگذشت امام راحل تاکید کردند که آمریکا و دیگر قدرت‌های مستکبر قابل اعتماد نیستند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی،‌آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان امروز خود تاکید کردند که فرمایشات و رهنمودهای امام خمینی به معنای قطع رابطه با دیگر کشورهای جهان نبوده است.

وال استریت ژورنال در خاتمه نوشت:سخنان امروز مقام معظم رهبری به خاطر در پیش بودن مهلت تعیین شده 30 ژوئن برای  حصول توافق نهایی هسته‌ای بشدت مورد توجه و رصد قرار گرفته است.»

«کریستینا پامر» خبرنگار  شبکه خبری آمریکایی «سی‌بی‌اس نیوز » نیز در گزارشی از تهران نوشت:آیت الله خامنه‌ای، رهبری ایران که حمایت خود از گفت‌‌وگوهای هسته‌ای را اعلام و البته مدام نسبت به صداقت آمریکا و کشورهای غربی حاضر در مذاکرات ابراز شک می‌کند، روز پنجشنبه نیز  مجددا شک و بدگمانی به طرف غربی ( آمریکا) را در سخنرانی به مناسبت سالگرد درگذشت امام خمینی بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «خبرگزاری فرانسه»  نیز در گزارشی در این رابطه نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوای ایران، امروز پنجشنبه خواهان اتحاد مسلمانان جهان برای مقابله با ظلم و ستم غرب شد.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود نوشت: در این مراسم که به مناسبت بیست و ششمین سالروز رحلت آیت‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در تهران برپا شد،‌ آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به برقراری هرگونه رابطه با آمریکا، یکی از چند قدرت جهانی در حال مذاکرات هسته‌ای با ایران، هشدار داد.

این منبع خبری در خاتمه ضمن اشاره به ستایش مقام رهبری ایران از نقش امام خمینی در نسبت دادن لقب «شیطان بزرگ» به آمریکا نوشت: مقام رهبری ایران در سخنان خود نسبت به صداقت قدرت‌های جهانی در مذاکره هسته‌ای با ایران اظهار شک و بدگمانی کرد.

«شین‌هوا» خبرگزاری رسمی چین نیز در گزارشی از تهران نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر عالی رتبه ایران مخالفت خود را با حملات هوایی ائتلاف عربستان علیه یمن اعلام کرد.

این خبرگزاری به نقل قول سخنان مقام فرماندهی کل قوای ایران پرداخت و از قول ایشان  نوشت: «ما بمباران یمن را محکوم کرده و حمایتمان را از ملت رنج کشیده این کشور اعلام می‌کنیم.»

خبرگزاری لبنانی «المنار » نیز در گزارشی نوشت:مقام رهبری ایران در سخنانشان نسبت به دسایس دشمنان هشدار دادند.

المنار نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان خود بر پایبندی مردم ایران به اصول و مبنای امام خمینی راحل تاکید و افزودند که یکی از این اصول این است که آمریکا  کماکان «شیطان بزرگ» محسوب می‌شود.

المنار در در خاتمه نوشت:رهبر انقلاب ایران نسبت به سیاست‌های تفرقه‌انداز برخی گروهک‌های تکفیری در عراق، سوریه و لبنان علیه شیعه و سنی هشدار داده و خواهان عدم در ورطه افتادن مسلمانان در دام آن‌ها شدند.

وبگاه لبنانی «العهد» نیز در گزارشی در خصوص سخنان امروز رهبر انقلاب نوشت: «آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرد که گروهک‌های تروریستی مانند داعش هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و مورد حمایت آمریکا و اسرائیل هستند.»

به گزارش این منبع خبری رهبر جمهوری اسلامی ایران افزودند:« ما نمی‌توانیم وعده‌های مستکبران به ویژه در مسائل خاص اعتماد کرده و تنها به خدا اعتماد داریم».

روزنامه  عرب زبان «الحیات» چاپ لندن نیز در گزارش خود در این باره نوشت: رهبر ایران امروز خواستار وحدت ملی داخلی و جهانی برای مقابله با استکبار جهانی خصوصا آمریکا شد.

به گزارش الحیات آیت الله خامنه‌ای نسبت به توطئه‌های کنونی برای اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی بز اشاره  و از آمریکا در خصوص تحریکاتش برای اختلاف افکنی در کشورهای اسلامی انتقاد کرد».

شبکه تلویزیونی  «المیادین» لبنان نیز  بخش بیشتر سخنان آیت‌الله خامنه‌ای مربوط به فلسطین را بازتاب داد و از قول ایشان نوشت: «آرمان فلسطین هرگز از دغدغه‌های ما خارج نخواهد شد. همانگونه که با بمباران یمن مخالفیم با محاصره غزه نیز مخالف هستیم. امام خمینی نیز با آمریکا مخالف و حامی فلسطین و آرمان فلسطین بود. ایشان اعتقاد داشت که آمریکا «شیطان بزرگ» است. دشمن می‌خواهد که به وضعیت اول و تسلط بر ایران برگردد و ملت سدی محکم در برابر آن خواهند بود».

روزنامه «القدس العربی» نیز با تمرکز بر سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در زمینه «وحدت ملی» به نقل از ایشان نوشت:«از خصوصیات بارز امام خمینی عدم اعتماد بر قدرت‌های استکباری بود. آنچه امروز درخصوص ایران وآنچه درباره آن اعلام می‌شود، حاکی از آن است که نمی‌توان به وعده‌ها اعتماد کرد.»

به نوشته القدس العربی، رهبر ایران هم‌چنین ضمن اشاره به توطئه‌ها برای تفرقه‌افکنی دینی، تحرکات آمریکا را در این خصوص مورد انتقاد قرار داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین