کد خبر: ۳۰۱۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸

سلاح جدید "داعش" در عراق

شکست‌های نظامی که در ماه‌های اخیر گروه تروریستی تکفیری «داعش» در جبهه‌های مختلف عراق شاهد آن بوده، موجب شده تا از سلاح جدیدی به نام «آب» استفاده کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 بستن سد «النعیمیه» در فلوجه که سال گذشته بدست داعش صورت گرفت و قطع آب سد «الرمادی» توسط این گروه هم اکنون انجام شده، نشان می‌دهد که «آب» سلاح تاثیرگذاری است که وقتی اوضاع در عرصه‌های میدانی رو به وخامت بگذارد، داعش به استفاده از آن روی می‌آورد.
پیروزی‌های اخیر ارتش و نیروهای مسلح و مردمی عراق موجب شد تا داعش بسیاری از شهرها و شهرک‌ها و روستاهای خود را از دست بدهد.

در این ارتباط «احمد الشریفی»، کارشناس امور نظامی عراق تاکید می‌کند که جنگ آب یا سلاح آب به نظر نمی‌رسد، از نگاه داعش و استراتژی آن در عراق دور مانده باشد.

الشریفی که با خبرنگار فارس در بغداد گفت‌وگو می‌کرد، افزود: داعش از سلاح آب چندین بار تاکنون در عراق استفاده کرده و هدف آن مقابله با پیشروی‌های نیروهای عراقی در مناطق تحت تصرفش بوده است.

به گزارش فارس، این کارشناس عراقی گفت: قطع آب سد الرمادی توسط داعش این بار به عنوان اهرم فشاری روی تصمیم گیرندگان سیاسی عراقی مورد استفاده قرار گرفته و به نظر می‌رسد، کوتاهی در این امر متوجه وزارت دفاع عراق باشد که نیروهایی برای تامین امنیت سد در نظر نگرفته بود.

اگرچه وی تاکید می‌کند که روی آوردن داعش به سلاح آب بیانگر ضعف نظامی آن است.

داعش اقدام به بستن دروازه‌های آب ورودی سد الرمادی به دو منطقه الخالدیة و الحبانیة کرده و یک منبع آگاه عراقی گفت که هدف داعش فراهم کردن شرایط برای حمله به این دو منطقه است.

این منبع افزود: رود فرات مانع مهمی پیش روی پیشروی داعش در این منطقه بشمار می‌آید و داعش تلاش دارد، با بستن آب این رودخانه به روی ساکنان مناطق شرق الرمادی آنها را وادار به ترک خانه‌هایشان کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین