کد خبر: ۳۰۱۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸

130 هکتار از اراضی شاهین دژ طعمه حریق شد

فرماندار شاهین دژ از توابع آذربایجان غربی گفت: بر اثر بی احتیاطی اهالی منطقه 130 هکتار از اراضی این شهرستان طعمه حریق شد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی در ذخیره گاه و منطقه شکار ممنوع سلیمان آباد واقع در بخش مرکزی شاهین دژ رخ داد و وزش باد و گرمای هوا موجب توسعه سریع آن در این منطقه شد.

وی گفت: پس از آگاهی مدیریت بحران شهرستان از وقوع آتش سوزی با تلاش ساکنان بومی منطقه، نیروهای اداره منابع طبیعی، امدادگران هلال احمر و آتش نشانان پس از 10 ساعت آتش مهار شد.

عباسی افزود: در این حادثه 130 هکتار از ذخیره گاه جنگلی و منطقه شکار ممنوع سلیمان آباد شاهین دژ دچار خسارت شد.

وی در مورد میزان خسارت وارده به این منطقه اضافه کرد: میزان خسارت توسط کارشناسان مدیریت بحران و منابع طبیعی شهرستان در دست بررسی است.

فرماندار شاهین دژ افزود: این حادثه حوالی عصر روز جمعه و بر اثر بی احتیاطی اهالی منطقه سلیمان آباد در روشن کردن آتش اتفاق افتاد.

رئیس مدیریت بحران شاهین دژ وسعت و حجم زیاد آتش و صعب العبور بودن منطقه را دلیل کندی عملیات اطفاء حریق و گسترش آتش عنوان کرد.

این منطقه زیست محیطی در شمال منطقه حفاظت شده بیان در بخش مرکزی شاهین دژ واقع شده و پناهگاه گونه های جانوری مانند، گرگ و کبک و انواع پرندگان است.

ذخیره گاه جنگلی و منطقه شکار ممنوع سلیمان آباد در 35 کیلومتری شهر شاهین دژ قرار دارد.

شاهین دژ در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین