کد خبر: ۳۰۱۸۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳

همه آنچه باید از کنکور فردا بدانید

آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از فردا آغاز می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: داوطلبان تا ساعت 24 امروز مهلت دارند که با مراجعه به پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org کارت ورود به جلسه و برگ راهنمای شرکت در آزمون را دریافت کنند.

حسین توکلی گفت: تا صبح امروز حدود740 هزار  داوطلب کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: در این آزمون 877 هزار و 835 داوطلب ثبت نام کرده اند که 58.82 درصد زن و 41.18 درصد مرد هستند.

توکلی با بیان اینکه داوطلبان می توانند در یک، دو یا سه گروه آزمایشی ثبت نام کنند افزود: با توجه به این موضوع برای یک میلیون و 29 هزار و 267 داوطلب کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

وی گفت: داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی ثبت‌نام کرده اند باید دو یا سه کارت ورود به جلسه آزمون از سایت اینترنتی یاد شده دریافت کنند.

توکلی افزود: صبح فردا آزمون گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی و عصر فردا نیز آزمون گروه آزمایشی هنر برگزار خواهد شد.

وی گفت: صبح جمعه آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی و عصر جمعه نیز آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی برگزار می شود.

توکلی افزود: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی 181 هزار و 299 داوطلب، در گروه آزمایشی علوم تجربی 497 هزار و 845 داوطلب، در گروه آزمایشی علوم انسانی 181 هزار و 719 داوطلب، در گروه آزمایشی هنر 56 هزار و 250 داوطلب و در گروه آزمایشی زبان های خارجی 112 هزار و 154 داوطلب ثبت نام کرده اند.

وی گفت: مسن ترین داوطلب این آزمون آقایی متولد 1314 از استان همدان در گروه آزمایشی علوم تجربی و جوان ترین فرد نیز دختر خانمی متولد 1379 از استان خراسان رضوی در گروه آزمایشی زبان های خارجی است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: نتایج اولیه آزمون سراسری و همچنین ظرفیت نهایی پذیرش در رشته های تحصیلی تا هفته اول مرداد اعلام خواهد شد.

 ظرفیت آموزش عالی بیش از تعداد متقاضیان

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی توصیه کرد برگ راهنمای شرکت در این آزمون را به دقت مطالعه کنند.

 توکلی با بیان اینکه چهل و پنجمین آزمون سراسری فردا و پس فردا در 365 شهرستان و 17 کشور برگزار می شود افزود: برگ راهنمای شرکت در این آزمون همراه با کارت ورود به جلسه از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش قابل دریافت است. 

وی گفت: دو ساعت پس از پایان آزمون گروه های آزمایشی، سوالات عمومی و اختصاصی در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org  قرار داده می شود.

وی گفت: همچنین از عصر یکشنبه 24 خرداد نیز کلید تصحیح سوالات در پایگاه اینترنتی یادشده منتشر می شود.

توکلی افزود: در برگ راهنمای یادشده نحوه برگزاری آزمون، پاسخگویی به سوالات، روش صحیح علامت گذاری در پاسخنامه، تعداد سوالات و تعداد دفترچه سوالات و رشته های دارای شرایط خاص آمده است.

وی گفت: این آزمون به صورت تستی چهارگزینه ای برگزار می شود و سوالات به صورت مفهومی است.

توکلی با بیان اینکه پاسخ های غلط نمره منفی دارد افزود: داوطلبان در صورتی که پاسخ سوالی را اصلا نمی دانند به آن سوال پاسخ ندهند تا نمره منفی به آن ها تعلق نگیرد.

وی گفت: داوطلبان در پاسخ گویی به سوالات، متن سوالات را دقیق بخوانند و هنگام پاسخ به سوالات نیز در خصوص تطبیق شماره سوال و شماره پاسخنامه دقت داشته باشند.

توکلی افزود: داوطلبان قبل از برگزاری آزمون، محل برگزاری آزمون را شناسایی و میزان مسافت تا محل سکونت را بررسی کنند تا در زمان برگزاری آزمون با مشکل مواجه نشوند.

وی گفت: داوطلبان هنگام ورود به جلسه باید کارت ورود به جلسه آزمون، اصل کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار همراه داشته باشند.

توکلی افزود: داوطلبان چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش و مدادپاک کن همراه داشته باشند و از همراه داشتن وسایلی شامل کتاب، جزوه، یادداشت، ماشین حساب، تلفن همراه، خودکار نوری و تبلت خودداری کنند.

وی گفت: داوطلبان باید به سولات عمومی و اختصاصی این آزمون پاسخ دهند که سوالات عمومی شامل 100 سوال دروس زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی است که داوطلبان باید در مدت 75 دقیقه به این سوالات پاسخ دهند.

توکلی افزود: در دفترچه شماره دو نیز سوالات اختصاصی گروه های آزمایشی مختلف است که داوطلبان باید به آن ها در وقت تعیین شده پاسخ دهند.

بیش از 877 هزار داوطلب در آزمون سراسری ثبت نام کرده اند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته حدود 153 هزار نفر کاهش داشته و به گفته مسئولان هم اکنون ظرفیت های آموزش عالی بیش از تعداد متقاضیان کنکور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین