کد خبر: ۳۰۲۰۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸

امام جمعه کرمان: فرق روحانی با احمدی‌نژاد زمین تا آسمان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: دکتر حسن روحانی کشور را در شرایط سخت و دشوار، تحریم ها و در شرایطی که می بینید دشمن با ما چه می کند، نجات داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله سید یحیی جعفری عصر چهارشنبه در همایش فرمانداران، نمایندگان احزاب، گروه ها و فعالان سیاسی استان کرمان با حضور محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در سالن شهید مرتضوی استانداری افزود: کشور روی غلتک افتاده با اینکه مشکلات بسیار است.

وی اظهار کرد: در انتخابات گذشته شناخت کافی از نامزدها نداشتم، آقای روحانی را از سال ها قبل می شناختم، اما نام وی از روزهای اول مطرح نبود و ممکن است رای هم به ایشان نداده باشم.

وی گفت: اما بعد سمت ها و منصب های و تحصیلات حوزوی در قم و دکترای حقوق در انگلستان را مطلع شدم و هم اکنون ایشان را به همه نامزدهایی که در آن زمان مطرح بودند، ترجیح می دهم.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: کاری در دست روحانی ندارم و اتفاقا ایشان نسبت به خیلی ها کمتر من را تحویل می گیرد اما من بشدت طرفدار ایشان هستم زیرا به نسبت خوب عمل می کنند و این به معنای این نیست که اشکالی در کار وجود ندارد.

وی بیان کرد: وقتی روحانی را با رییس جمهور سابق مقایسه کنیم از زمین تا آسمان فرق وجود دارد.

آیت الله جعفری گفت: دو نفر از معاونان رییس جمهور سابق دستگیر شده اند و میلیاردها تومان مال بیت المال هدر رفته است بنابراین باید حرفی که می زنیم منطقی و مشروع باشد.

وی تصریح کرد: فحش ندهیم و توهین نکنیم اما تحلیل و انتقاد سازنده اشکال ندارد؛ توهین به مسلمان جرم و حرام است که باید رعایت کنیم.

امام جمعه کرمان افزود: اگر مشکل هسته ای ما تیرماه حل شود که امیدواریم چنین اتفاقی بیفتد گشایشی در وضع کشور و اقتصاد بوجود می آید.

وی بیان کرد: هنوز هم نمی توانیم مطمئن باشیم که این موضوع صد درصد اتفاق خواهد افتاد که البته رهبری از اول بدبین بودند و هستند و ما نیز همینطور، زیرا می دانند که طرف کشورهای غربی استعمارگر هستند که قوانین را نقض و به کشورها حمله می کنند.

آیت الله جعفری گفت: لازم نیست دیگر ما آمریکا را معرفی کنیم زیرا همه مردم دنیا می دانند و رهبر معظم انقلاب بخوبی اشاره کردند که خداوند به امام راحل الهام کرد که لقب شیطان بزرگ را برای آمریکا عنوان کند.

وی اظهار کرد: ممکن است عده ای در کشور نسبت به آن ایراد و اشکال داشته باشند و انتقاد کنند، ایرادی هم ندارد اما آمریکا و مانند آمریکا از شیطان بزرگ هم بدتر هستند؛ به عراق و افغانستان حمله کردند به ما هم اگر می توانستند حمله می کردند.

وی گفت: آقای هاشمی رفسنجانی پس از جنگ عنوان کردند که هزار میلیارد دلار جنگ به ما ضرر وارد کرده است و شهدای عزیزی را تقدیم کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: یک بار دشمن رویارویی با ایران را آزمایش کرده آیا حالا که آزمایش کرده دست از توطئه بر نداشته و بر نمی دارد، خیر اینگونه نیست دشمن هر اخلالی که از دستش برآید کوتاهی نمی کند.

وی گفت: در 36 سال گذشته بیش از 20 انتخابات آزاد و مستقل صورت گرفته و همه گروه ها و احزاب سیاسی در آن شرکت کردند.

آیت الله جعفری بیان کرد: خدا را شاهد می گیرم که در این سال ها در مقام عمل جزو هیچ گروه خاصی نبوده و نیستم البته ممکن است گرایش قلبی به فلان حزب داشته باشم.

وی ادامه داد: در بیش از 35 سال که در سمت امام جمعه کرمان بودم طبق شهادت مسوولان وقت تا امروز همیشه حمایت کرده ام و نه خودم را جزو اصولگرایان و اصلاح طلبان و نه جزو سایر تشکل ها معرفی کرده ام.

امام جمعه کرمان گفت: یکی از مسوولان نهاد نماز جمعه وقتی بیان کردم که نه اصولگرایی و نه اصلاح طلبی مطرح است از من رنجید؛ مطالب را به صورت کلی مطرح می کنم.

وی خاطرنشان کرد: در مقام عمل سعی ام این بوده که بی طرف باشم که کار سختی است و همه می دانند رعایت کرده ام.

وی گفت: از جمله برگ های برنده ای که ما در اختیار داریم و به رخ منطقه و دنیا می کشیم انتخابات آزاد است و تاکنون هیچگونه مسئله و تنشی بوجود نیامده جز فتنه 88 که علت آن معلوم است و شما هم در جریان هستید.

آیت الله جعفری خاطرنشان کرد: نباید هوای نفس را نادیده گرفت و هر فرد در هر کسوت خالی از هوای نفس نخواهد بود.

وی گفت: باید بدانیم مصلحت کشور و دین و منفعت کشور ایجاب می کند انتخابات ما نمونه در جهان باشد و ما رضایت دهیم به آنچه که قانون برای ما مشخص کرده است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: تمام این فتنه ها و کاهش قیمت نفت به خاطر جمهوری اسلامی بوجود آمد و همه این ترفندها و توطئه ها با شکست کامل مواجه شده و خواهد شد.

وی گفت: ما در کشور باید تابع قانون باشیم که به نفع همه احزاب و گروه های سیاسی است.

وی افزود: در انتخابات اگر قرار بود زید به مجلس برود و نرفت اما عمر رفت، اشکالی ندارد آنچه ما را بدبخت می کند منازعاتی است که پیش می آید.

آیت الله جعفری گفت: در مجلس شورای اسلامی استیضاح های بی مورد و احضارهای غلط انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند میزان رای ملت است، افزود: ملت اگر فردی را انتخاب کرد که از نظر ما خوب و لایق نیست باید بپذیریم و همه ما در برابر قانون سر تسلیم فرود آوریم.

امام جمعه کرمان بیان کرد: از هم اکنون تبلیغات انتخابات به طور غیر رسمی آغاز شده است و شخصیت های مختلف برای تقویت حزبی که به تعلق دارند به جلسات می آیند.

وی با بیان اینکه همه در حال تلاش برای برگزاری انتخابات هفتم اسفند ماه هستند افزود: گناه و معصیت و بلکه جنایتی بالاتر از این نیست که خدا ناکرده فردی بخواهد دنبال مسئله ای باشد که خلاف مقررات انسانی، مذهبی و غیره است.

آیت الله جعفری گفت: اگر فلان فرد رییس جمهور نشود آسمان به زمین نمی آید.

وی اظهار کرد: امیدواریم انتخابات اسفندماه پرشور برگزار و افراد اصلح، بهتر و خوبتر انتخاب شوند.
امام جمعه کرمان گفت: همه مکلف هستیم حضور گسترده در انتخابات وجود داشته باشد و همانطور که در 24 خرداد 92 اتفاق افتاد باید کاری کنیم که انتخابات ما به مراتب از آن انتخابات باشکوه تر انجام شود که وظیفه اول ماست.

وی تاکید کرد: انتخاب فرد لایق و اصلح برای اداره جامعه وظیفه دوم ماست که باز اینجا هوای نفس ما را وسوسه می کند که باید با اهل منطق و تقوا مشورت کنیم و نظر بزرگان را بفهیم.

آیت الله جعفری خاطرنشان کرد: انتقاد سالم در جامعه یکی از ضروریات و از جمله مواردی است که می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی گفت: همه گروه ها و احزاب باید تقوای الهی را به معنای صحیح کلمه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه باید خود را نجات دهیم که وابسته به پول نفت نباشیم افزود: یکی از مسائل کشورها مالیات است که بیش از 240 میلیارد تومان مالیات فراری در کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد: قانون مالیات باید صحیح باشد و باید از کسانی مالیات بگیرند که توانایی پرداخت آن را دارد نه از افرادی که نان شب هم ندارند.

به گزارش ایرنا، وی گفت: دربرابر دشمنان این آب و خاک ، ملت ، اسلام و مسلمانان باید مجاهده و خود را فدا کنید.

وی به مساله تربیت انسان ها اشاره کرد و گفت: اگر یک تفاهم اساسی برای تربیت مردم و ساختن انسان هایی که در این کشور زندگی می کنند شکل بگیرد بقیه مسائل و مشکلات هم حل می شود و در غیر این صورت شکست می خوریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین