کد خبر: ۳۰۲۶۱۹
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

سوختن 200 هکتار از جنگل‌ها به دلیل بی‌احتیاطی و اختلافات قبیله‌ای

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از آتش‌سوزی بیش از 200 هکتار از جنگل‌ها و مراتع در استان‌های مختلف خبر داد و گفت: این آتش‌سوزی‌ها که عمدتا طی هفته‌های اخیر اتفاق افتاده هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارد و عمده عوامل آن بی‌احتیاطی و اختلافات قومی و قبیله‌ای بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
خداکرم جلالی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ گزارشی مبنی بر شعله‌ور بودن منطقه‌ای از جنگل‌ها یا مراتع کشور وجود ندارد و همه آتش‌سوزی‌های صورت گرفته اطفاء شده‌اند.

وی با بیان این که فرضیه سازمان یافته بودن و برنامه‌ریزی شده بودن آتش‌سوزی‌های صورت گرفته اخیر در استان‌های مختلف نادرست است، افزود: گاهی بی‌احتیاطی و حتی آتش یک نخ سیگار می‌تواند باعث آتش گرفتن بخشی از جنگل یا مرتع شود و هوای گرم و باد شدید که عمدتا در این مناطق وجود دارد خود عامل تشدیدکننده آتش است.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اظهار کرد: در استان ایلام حدود 90 هکتار از جنگل‌ها و مراتع دچار حریق شده بودند که حدود 10 درصد از این آسیب به درختان و جنگل‌ها وارد شد و عمده آتش‌سوزی در مراتع صورت گرفت. پس از آن نیز آتش‌سوزی‌های دیگری در مناطقی مانند کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، فارس و غیره رخ داد که البته برآورد دقیق میزان خسارت اقتصادی وارد شده به جنگل‌ها و مراتع کشور در حال محاسبه است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین