کد خبر: ۳۰۲۶۴۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷

جزئیات درگیری در مراسم سالگرد انتخابات در آمل + تصاویر

پس از ناتمام گذاشتن سخنرانی کار به اتمام نرسیده و درگیری های فیزیکی و توهین‌ها در داخل سالن ادامه داشته که با حضور نیروی انتظامی اقدام به پراکنده کردن این افراد از سالن مراسم کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
دومین جشن سالگرد پیروزی دولت تدبیر و امید در شهرستان آمل امسال نیز همانند سال گذشته با حاشیه‌های بسیاری همراه شد. این مراسم از عصر دیروز با حضور فرماندار آمل، معاون فرمانداری، جمعی از مسوولان شهری و مردم در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزار شد.
 
به گزارش خرداد، دکتر رحیم ابوالحسنی، استاد دانشگاه در حال سخنرانی بود که به یک باره گروهی وارد سالن شدند و با صداهای فریاد که آقای فرماندار شما به ما قول دادید در این مراسم شرکت نمی‌کنید اما چرا حضور پیدا کردید مراسم را از حالت رسمی خود خارج کردند. این افراد به روی صحنه مراسم رفته و جلوی سخنرانی سخنران ویژه مراسم را گرفته که با این اقدام جو نامناسبی در سالن ایجاد شد. پس از ناتمام گذاشتن سخنرانی کار به اتمام نرسیده و درگیری های فیزیکی و توهین‌ها در داخل سالن ادامه داشته که با حضور نیروی انتظامی اقدام به پراکنده کردن این افراد از سالن مراسم کردند.
 
در این میان افراد برهم زننده مراسم دوربین عکاسی پایگاه خبری هرازنو را نیز گرفته و همراه خود بردند که وقوع چنین حوادثی جای تاسف دارد. پس از پایان وقایع رخ داده و خارج کردن افراد برهم زننده مراسم با اجرای گروه موسیقی پایان یافت. این برای دومین بار است که در سالگرد دولت تدبیر و امید در شهرستان آمل چنین وقایعی رخ می دهد که در سال گذشته افرادی با پخش گاز اشک آور سبب برهم زدن مراسم با حضور استاندار مازندران شده بودند.

گفتنی است؛ این مراسم به همت ستاد سابق انتخاباتی دکتر حسن روحانی در شهرستان آمل برگزار شده بود. 
 
برنامه همایش ملت و دولت مناسب بود و نمی‌بایست این اتفاق می‌افتاد
 
بعد از این اتفاق غلامحسین شفیع‌زاده فرماندار آمل در خصوص اتفاق عصر یکشنبه در آمل ابراز تاسف کرد و گفت: گزارش کامل اتفاقات مراسم 14 خرداد برای استانداری ارسال خواهد شد تا براساس تدبیر استاندار محترم اقدامات لازم صورت گیرد.
 
معاون استاندار مازندران بااشاره به اینکه مراسم بوی شهادت و ایثار گری داشت و به خاطر شهادت شهید روح الله سلطانی رنگ بوی دیگری گرفته بود: مجری مراسم هم بسیار عالی مراسم را اداره کرد سخنران هم سخنان مناسب داشت ظاهرا بنا بر اظهارت افراد برهم‌زننده از برخی سخنان دکتر ابوالحسنی در انتهای سخنرانی نگران شدند اینکه از آقای خاتمی اسم بردند و یا اینکه بیان داشتند آمارها نشان می‌دهد 13 درصد مردم طرفدار جناح اقتدارگراست و موضوع سرهنگ نیستم.
 
شفیع‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی براین‌که نظرتان در خصوص حرکت برهم زنندگان چیست، گفت: کل برنامه همایش ملت و دولت مناسب بود و نمی‌بایست این اتفاق می‌افتاد و این حرکت‌ها به نفع هیچ‌کس نیست.فرماندار امل ادامه داد: دولت منتخب اکثریت مردم است و مردم ما دولت را انتخاب کرده اند و این دولت مورد تایید رهبر معظم انقلاب است شعار این دولت شعار اعتدال است ما باید در تمام موارد جانب اعتدال را رعایت کنیم، با توجه به شرایط حساس منطقه که دور تا دور ما را ناامن کرده‌اند وظیفه ما حفظ اعتدال و خویشتن داری است.
 
شفیع‌زاده با بیان اینکه امنیت امروز ایران اسلامی بالاترین متاع برای ماست که به برکت خون شهدا تامین شده است تصریح کرد: به شخصه حرکات روز یکشنبه را صحیح نمی‌دانم و آنرا تقبیح می‌کنم.وی در پاسخ به سوال خبرنگار هراز نیوز که حمله‌کنندگان چند نفر بودند، گفت: حدود 30 تا 40 نفر بودند که متاسفانه برخی از چهره‌های موجه هم در درون این گروه حضور داشتند البته این افراد در مراسم حضور نداشتند بلکه در جوار مزار شهدای گمنام حضور داشتند اما چند نفری از درون مراسم به انها اطلاع دادند که در دست بررسی است.
 
کسانی که داعیه سربازی ولایت دارند در عمل هم باید پایبند باشند
 
لطف الله آجدانی رییس سابق ستاد دکتر روحانی در آمل هم در گفتگویی با هراز نو در خصوص بهم خوردن مراسم سالگرد 24 خرداد در امل گفت: همایش دولت تدبیر و امید به صورت کاملا قانونی و در کمال آرامش و متانت و اعتدال در حالی آغاز شد که از چند روز قبل با تهدید فراوان از سوی عده‌ای مواجه شده بود. تهدیدها بیشتر متوجه برگزار‌کنندگان و آقای محمدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد و فرماندار آمل و بنده صورت گرفت.
 
وی ادامه داد: اما با تعامل میان برگزارکنندگان و شورای تامین و فرماندار و رییس اداره ارشاد آمل تلاش کردیم تا تنش‌زدایی شده و در طی مراسم نیز ازسوی برگزار کنندگان و شرکت‌کنندگان نهایت تلاش برای همدلی صورت گرفت. اما متاسفانه و به روش غیرقانونی به نام نظام و ولایت و مقام معظم رهبری حرکتهای شتابزده و نسنجنیده‌ای صورت گرفت که بوی خشونت و مخالف اسلام رحمانی می‌داد.
 
آجدانی ادامه داد: فضای مراسم معطر به اندیشه‌های مبتنی بر اعتدال در حفظ مصالح نظام و منافع ملی بود که متاسفانه فشارهای خشونت‌طلبانه‌ای که مخالف منویات مقام معظم رهبری برای همدلی و همزبانی است به درگیری‌هایی انجامید. در این حمله و ایجاد ارعاب گروه فشار با رفتار غیر اسلامی بازنده شد. زیرا حامیان دولت تدبیر و امید با متانت و شکیبایی خود نشان دادند در پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری به همدلی پایبند و برای تحقق شعار سال کوشا هستند.
 
آجدانی تصریح کرد: حمله به مدیر محترم سایت هراز نو و تنی چند از مردم رفتار زشتی بود که مغایر اخلاق اسلامی و ضد قانون بود. ما معتقد به حفظ ارزشها و آرمانهای انقلاب و امام راحل و پیروی از منویات مقام معظم رهبری هستیم. دولت روحانی نیز مورد حمایت مقام رهبری است. کسانی که داعیه سربازی ولایت دارند در عمل هم باید پایبند باشند.
 
وی با بیان اینکه از قبل مراسم و در طی مراسم کوشیدند تا فضای همدلی را در چارچوب قانون فراهم سازند گفت : ما از خشونت نمی‌هراسیم. اما برای حفظ وحدت مصالح نظام را در نظر می‌گیریم. زیرا معتقدیم کشور نیازمند وحدت در سایه اطاعت از رهبری و حمایت از دولت تدبیر و امید است. اصلاحات و اعتدال را نمی‌توان با خشونت خانه‌نشین کرد.
  
رییس ستاد سابق دکتر روحانی در آمل گفت‌: شاید از مظلومیت دولت روحانی همین بس که برای مخالفان خود فضای آزاد و امن را ایجاد می‌کند اما برای مراسم خودش با حملات غیر‌رقانونی روبروست. توهین و تهدید و خشونت دیگر تاریخ مصرفش گذشته است.
 
آجدانی تصریح کرد: در این میان به ویژه باید از همراهی و تلاش ارزنده فرماندار ویژه آمل آقای شفیع‌زاده و آقای حسین احسانی معاون فرماندار آمل و آقای محمدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل و شورای تامین شهر تشکر کنم که دولت تدبیر و امید در چارچوب فضای اعتدال و عقلانیت رفتار میکند زیرا باور ما این است افراطی گری مخالف مصالح نظام و منافع ملی است.
 
راه درگیری راه صحیحی نیست
محمد محمدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص وقایع روز 24 خرداد در امل به هراز نو گفت: اگر کسی اعتراض دارد باید در قالب گفتگو پیام خود را برساند و راه درگیری راه صحیحی نیست.محمدی با تاکید بر اینکه برهم زدن جلسه را کار پسندیده ای نمی دانم بیان داشت: بنده بعد از انتشار خبر شهادت شهیبد سلطانی به برگزار کنندگان و خصوصا مجری برنامه تذکر لازم را دادم که برنامه به احترام شهید به صورت جشن برگزار نشود و یاد و نام شهید زینت بخش این همایش باشد که این کار هم به بهترین صورت انجام شد.
 
وی اضافه کرد: البته این تصمیم با نظر بنده و آقای فرماندار و آقای اجدانی گرفته شد و اسماعیل مدنی مجری این برنامه نیز کاملا در این خصوص توجیه شد. محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار هراز نو در خصوص اقدام برهم زنندگان تصریح کرد: من قطعا این اقدام را نمی‌پسندم و تقبیح می‌کنم راه‌های زیادی وجود داشت تا صدای مخالفان شنیده شود اما راه صحیحی انتخاب نشد.
 
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه متاسفانه برخورد نا مناسبی با مدیر مسوول و عکاس هراز نو صورت گرفت تاکید کرد: من در آن لحظه البته به فکر امنیت حضار در سالن بودم و همچنین متوجه برخورد نشدم ولی از طریق همکاران مطلع شدم وبه نظرم بی‌احترامی به خبرنگاران را از سوی هرکسی که باشد نا پسند می‌دانم. وی تصریح کرد: یا نباید کاری را انجام دهیم وقتی آن‌را انجام می‌دهیم خبرنگاران آزادند تا بدون سو‌گیری آن‌ را به اطلاع مردم برسانند دیگر قضاوت با مردم است.
 
حسین  یکی از حامیان دولت تدبیر و امید در مراسم 24 خرداد به خبرنگار هراز نو گفت: بسیار متاسف شدم به نظرم این حرکت مظلومیت دولت روحانی بیشتر برای مردم آشکار شد. وی در پاسخ به این سوال که چرا این افراد اقدام به برهم‌زدن مراسم کردند گفت: ببیند برخی می‌گویند اینها گروه فشار بودند ولی من قبول ندارم اکثرا چهره‌های شناخته شده هستند همه ما انها را می‌شناسیم اکثرا سرهنگ‌های بازنشسته بودند به نظرم به خاطر جمله معروف من حقوق‌دان هستم و سرهنگ نیستم آمده بودند والا سخنران مراسم چه حرف بدی زد.
 
نیروی انتظامی خوب عمل نکرد
امیر رضا یکی دیگر از حاضران در این همایش نظر دیگری دارد او گفت: به نظر من نیروی انتظامی در این ماجرا خوب عمل نکرد مگر در شهر های دیگر مراسم برگزار نشد آقایان نتوانستند امنیت یک مراسم در این سطح را برگزار کنند. وی افزود: شما ببنید هرکس خواست هرکاری کند انجام داد پلیس چه اقدامی کرد حتی جلو کسی را هم نگرفت به نظرم قصد جلوگیری نداشتند یا اجازه چنین کاری برای برخورد نداشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
25
6
آقای روحانی عزیز، این جشن ها دقیقا برای چیست؟ ما به شما رأی دادیم که مشکلات معیشتی مردم رو حل کنید. چرا اجازه می دهید با این کارها مردم نسبت به شما و کابینه شما بدبین شوند. در روزهایی که به خاطر مشکلات گذشته شما مجبور هستید به مردم فشار بیاورید برپایی جشن های میلیونی چه معنی دارد؟ ما به گفته های شما اعتماد کامل داریم. وقتی می گویید مملکت دارای مشکلات سیاسی و اقتصادی است و مردم باید با دولت همدل باشند قبول می کنیم، اما برپایی جشن های چند باره خیلی جالب نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
31
7
حالا چه اصراری دارند که این برنامه های اختصاصی را در این اوضاع گرفتاری مملکت راه بندازند !!
123
|
United States of America
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
27
3
مردم آمل مخالف حضور آجدانی در این مراسم بودند وگرنه مشکل دیگری وجود نداشت
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
39
2
سلام فداییان درامل اجازه نخواهنددادتاامل عزیزجولانگاه افرادمعلوم الحال گرددجن از بسم ا میترسداصلاحات ازحزب ا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
انسان اگر منطق داشته باشد با هوچی گری برنامه به هم نمی ریزد
رضا صفار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
2
16
بنده افتخار یسیجی بودن را دارم و فدائی ولایتم ، نمیدونم آیا دوستان به اصطلاح حزب اللهی از این کاراشون جزء خدشه دار کردن وجه حزب الله و متهم کردن خودشون به اقتدار گرائی و زورگوئی نفع دیگری میبرند یا نه ،،، کمی بصیرت هم بد نیست
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
1
31
چرا این قانون شکنان اینقدر در حاشیه امنیت قرار دارند که هر حرکت غیرقانونی انجام میدهند ادم یاد شعبون بی مخ و دار ودسته اش میافته
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
5
1
باسلام
برگزرای این طور مراسمات هیچ نفعی برای مردم عزیز مملکتمان ندارد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین