کد خبر: ۳۰۳۱۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
رییس‌جمهور در دیدار نخست وزیر عراق

رییس‌جمهور: ایران در مبارزه با تروریست‌های داعش در کنار عراق است

رییس جمهوری در دیدار نخست‌وزیر عراق، روابط تهران – بغداد را روابطی راهبردی دانست و تصریح کرد: تقویت و گسترش روابط دو کشور نه تنها تامین‌کننده منافع دو ملت، بلکه تامین‌کننده منافع همه کشورهای منطقه است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده اقتصادی دو کشور تاکید کرد: روابط اقتصادی تهران - بغداد در همه عرصه‌های مورد علاقه باید بیش از پیش تقویت شود و تسریع در عملیاتی و اجرایی کردن توافقنامه ها میان دو کشور ضروری است.

به گزارش ایسنا، رییس جمهوری همچنین تمرکز تلاش ها برای توسعه بنادر بصره، آبادان و خرمشهر را در اولویت همکاری ها دانست و گفت: این موضوع به ویژه به نفع ساکنان مناطق جنوبی دو کشور است.

روحانی با تبریک ماه مبارک رمضان به نخست وزیر عراق و ابراز امیدواری نسبت به اینکه این ماه، ماه پیروزی دولت و ملت عراق بر تروریسم باشد، گفت: بی‌تردید ثبات و امنیت عراق، ثبات و امنیت ایران است.

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به تلاش های دولت عراق برای تقویت وحدت و انسجام میان احزاب، اقوام و مذاهب، اظهارداشت: متاسفانه برخی کشورها با هدف رسیدن به منافع کوتاه‌مدت خود به دنبال ایجاد تفرقه و شکاف میان ملت یکپارچه عراق هستند و در چنین فضایی، باید تمام تلاش ها برای تقویت انسجام ملی و وحدت ملت عراق بکار گرفته شود تا دشمنان کاملا مایوس شوند.

روحانی سپس به مقاومت و ایستادگی ملت و ارتش عراق در برابر تروریست ها اشاره کرد و گفت: بی‌شک بار اصلی مسوولیت مبارزه با تروریسم و شکست نهایی آنها بر دوش ملت و ارتش عراق است، در عین حال مردم و دولت ایران نیز در این زمینه در کنار ملت و دولت عراق بوده و خواهد بود.

رییس جمهوری با تاکید بر آمادگی ایران برای ادامه همکاری با دولت عراق در جهت مبارزه با تروریسم، اظهارداشت: ثبات، امنیت و آرامش در عراق و سایر همسایگان می تواند به پیشرفت و توسعه منطقه کمک کند.

نخست وزیر عراق نیز در این دیدار با قدردانی از میهمان نوازی دولت و ملت ایران، خواهان تقویت و استحکام بیشتر روابط تجاری و فرهنگی دو کشور شد.

حیدر العبادی در ادامه با تشریح اقدامات کشورش برای مبارزه با تروریست های داعش گفت: تروریست های داعش تلاش دارند میراث فرهنگی، اندیشه و دین ما را نابود سازند و ملت و دولت عراق، متحد در برابر تروریست‌های تکفیری ایستاده است و در این مبارزه، خواهان کمک و مساعدت دوستان خود می باشد.

وی تصریح کرد: عراق به حمایت های دوستانه جمهوری اسلامی ایران در جنگ علیه تروریسم ارج می‌نهد و بی‌تردید ادامه این کمک ها باعث نابودی موجودیت داعش نه تنها در عراق بلکه در منطقه خواهد شد.

نخست‌وزیر عراق در ادامه توسعه همکاری در بنادر بصره، خرمشهر و آبادان را مورد تاکید قرار داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین